Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
M-Ola

Hylsor med stor "midja"?

Recommended Posts

M-Ola

Har precis justerat in verktygen till drillingen i 6.5x57R och när jag ställde in helkalibreringsverktyget så var det en hylsa som tog emot ganska rejält jämfört med de andra två jag kalibrerade. Vid kontroll kunde jag se i oxiden att verktyget tryckt till ganska långt ner på hylskroppen. Då jag inte har koll på hylsorna så undrar jag bara hur man ska resonera kring detta. Ska jag kassera hylsorna eller är det bara att kalibrera och köra vidare? Mätte igenom ett gäng hylsor och hittade två som var ca 0,8 tiondels mm tjockare än de andra. Har 100 nya hylsor, men tänkte börja med att ta fram laddstegar mm för att hitta vettiga laddningar med de gamla och sen bara verifiera i de nya. Alla hylsorna är RWS.

Bild på tre hylsor. Nr1 lite motstånd, nr 2 normalt motstånd, nr 3 stort motstånd.

512674714_2019-07-0915_42_05.thumb.jpg.7b6bf3d571d3146d7684e1d99b468d61.jpg

M-Ola

Satt och provade igenom alla gamla hylsor i drillingens patronläge nu på morgonen. Alla går i även de som har stort mått längre ner på hylskroppen. Kan det vara så att de som börjat bli stora helt enkelt är skjutna många gånger och börjar bli lite tunna längst ner?

Är det inte så hylsbristningar uppstår längst ner på hylsan.

Tror jag kommer att sortera bort de hylsor som skiljer ut sig och kassera dessa.

robban.jagaren

Om du tar ett bockat gem och känner på insidan av hylsan så kan du kanske känna om materialt är uttunnat.

Jag brukar köra fem omladdningar med mina hylsor för jaktladdningar, sen går de till skrot.