Hoppa till innehåll

Laddverktyg 8x57jrs?


hs_merkel

Recommended Posts

Finns det något verktyg till kalibern? Eller använder man vanligt JS verktyg med annan hylshållare? Har googlat men inte hittat något?

Fundera på att ladda denna med. Då det verkar vara omöjligt att få fram ammunition. Och dessutom har dem höjt priset rejält!

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack. Har bara sako och RWS hylsor men bör funka. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det gamla rwshylsor kan det vara berdanhattar, men det har du väl koll på, så du inte förstör verktygen. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör vanliga 8x57JS verktyget men hylshållare för randpatron å de funka fint! De du måste va supernoga med är att kolla längden på hylsorna efter kalibrering! Jag höll på att bli tokig då inte pangen gick  att stänga fast jag tryckt ner kulan hur långt som helst. Sen gick det upp ett ljus å mycket riktigt va hylsan för lång! Detta va med engångsskjutna Normahylsor...

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använd vanliga 8x57js verktyg. Du kan få slipa av någon av kontaktytorna (verktyget eller hylshållaren) för att få ner hylsbröstet tillräckligt.

Jag slapp dock detta med 7x57-verktyg, lyman.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-07-29 at 12:13 Dansken sa:

giigclflholcihgp.png

Ja de var inte mycket skillnad där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har Sako hylsor som jag tänkte nyttja. Vet inte hur dem står sig mot Norma men bör duga?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-07-30 at 20:49 hs_merkel sa:

Har Sako hylsor som jag tänkte nyttja. Vet inte hur dem står sig mot Norma men bör duga?

Om något är de ännu bättre än norma. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

52 minutes ago, MarkusR said:

Om något är de ännu bättre än norma. 

Hur menar du? De flesta ammofabriker beställer ett rejält parti hylsor från just Norma å ingen annan när dom inte hunnit med själva! Så det är tämligen svårt att veta om det är Sako själva eller Norma som tillverkat hylsan det står Sako på när man ha hylsan i näven...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago HuggyBear sa:

Hur menar du? De flesta ammofabriker beställer ett rejält parti hylsor från just Norma å ingen annan när dom inte hunnit med själva! Så det är tämligen svårt att veta om det är Sako själva eller Norma som tillverkat hylsan det står Sako på när man ha hylsan i näven...

Jag menar att sako sannolikt har lapuahylsor. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...