Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Patrik L

Savage kombi modell 24, 22lr/410 **Bokad**

Recommended Posts

Patrik L

Säljer kombin, har nästan uteslutande skjutit med 22-pipan så kan lika gärna skaffa mig en renodlad 22:a i stället, låter den här vandra vidare till någon som kan utnyttja hagelpipan lite mer.

20190807_105409.thumb.jpg.f42ddeb020ba293d088a84b7f5ba5d3d.jpg

Gjorde ett snabbt samskjutningstest på en gammal skitig masonitskiva. Tre skott med 22-pipan i mitten. (Grupperingen är inte representativ för precisionen, jag tog bara en näve patroner ur skaskburken och la ingen tid på att sikta heller.) Sköt sedan 3 11-grams Rio mot samma riktpunkt. Avstånd stegat till ca 17 meter.

förhoppningsvis syns det på bilden, men dom slår lika i sida, 22-an ligger ca decimetern ovanför på det här avståndet. Nu är mitt minne lite luddigt då jag nyligen bytte kikare på den här, men har för mig att jag sköt in den så 22an tog mitt i på 50meter och fick då hagelsvärmen att täcka acceptabelt. (Hade en liten rödpunkt tidigare)

Lödda pipor, så den håller skottläget, 3 tums patronläge och full choke på hagelpipan. Kilbaser orginal så montage är inga konstigheter. (Leupolden på bilden sitter med sportsmatch ringar)

Kolven är omgjord minst två gånger, varav en av mig då den vid inköpet hade en rollover kolvkam som var så hög att det inte gick att se de öppna riktmedlen. "Bakkappan" är gjord av elforyn (syntetiskt elfenben, en bit jag hade liggandes.) och stenhård, men rekylen är inget att tala om...

Litet tillägg: Tidigare modell med pipväljare på höger sida av lådan, inte på hanen som dom senare hade.

Prisidé 1900, utan sikte och ringar.

/Patrik

Hipshot

Vilken söt :wub:

• Like 1

dptrapper

Söker själv efter en sådan men i 20/222

Patrik L
1 hour ago Hipshot sa:

Vilken söt 

Jupp. Charmig sak egentligen och jag lär säkert sitta där och ångra mig framöver, men rent praktiskt så har jag ner nytta av en 455/457/Quad med 22lr och 17hmr kapacitet.

/Patrik

dptrapper

Jo den har jag sett men 2300 + frakt är för mycket för en sådan.

Hugger en när en sån kommer in på lokala affärn men tack ändå.

dptrapper

ps. Blir ekorrjakten tillåten igen som de flaggar för så blir din en ypperlig ekorrbössa!

• Like 1

Ingelshyttan

Om jag inte haft garderoben full hade jag köpt den omgående till järplocken!

Patrik L

Finns fortfarande kvar. Skickar upp lite nya bilder så får vi se om det sporrar någon...

20190819_182423.thumb.jpg.490ef4da6199498741ff657d3befbe17.jpg

20190819_182507.thumb.jpg.f9af917ac0860ddca645b5702a250af8.jpg

/Patrik

Patrik L

Träffbild har efterfrågats. 55meter med cci standard:

20190823_192645.jpg.c8b4368f370f29b4df315ca10b0038ea.jpg

/Patrik

Mad Mike

Klockrent Chris! Du köper den så slipper jag våndas mer, när du behöver plats i garderoben köper jag den👍

/Mike

• Like 1

hs_merkel
1 hour ago Christian N sa:

Kan jag boka den så här, på detta sätt? Jag pallar inte mer, måste ha en gårdspang. Vänligen C 

Tack!

• Thanks 1

Patrik L
3 hours ago Christian N sa:

Kan jag boka den så här, på detta sätt? Jag pallar inte mer, måste ha en gårdspang. Vänligen C 

Du kan anse den vara bokad.

Kan berätta att den var ute i trädgården och städade skator senast idag efter att träffbilden ovan hade skjutits.

/Patrik

• Like 2