Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
JoPe

Duvor och rapphöns

Recommended Posts

JoPe

Jag har rapphöns, och tänkte skaffa duvor. Har någon testat att ha duvor i samma voljär? Jag Funderar om man kan prova att ha det så medan duvorna bestämmer sig för att bo kvar. 

strävhår
8 hours ago, JoPe said:

Jag har rapphöns, och tänkte skaffa duvor. Har någon testat att ha duvor i samma voljär? Jag Funderar om man kan prova att ha det så medan duvorna bestämmer sig för att bo kvar. 

Är duvorna nya måste de häcka först innan de blir kvar.

• Thanks 1

JoPe
13 hours ago strävhår sa:

Är duvorna nya måste de häcka först innan de blir kvar.

Har du hör någon som flyttat häckande duvor? Undrar om det gör att de stannar direkt? 

Christian N

Kanske i marginalen men jag har en ringduva som häckar i ett av mina småträd i trädgården för 3 året i rad, i år blev det två ungar på andra kullen. 

Min tanke är att de är lojala till en bra häckningsplats. /C

strävhår
3 hours ago, JoPe said:

Har du hör någon som flyttat häckande duvor? Undrar om det gör att de stannar direkt? 

Vi har flyttat ungar korta bitar, inom väggarna så att säga. Inga problem. Ungarna stannar där de är födda,  hur föräldradjuren gör vi en expressflytt låter jag vara osagt.

JoPe
36 minutes ago strävhår sa:

Vi har flyttat ungar korta bitar, inom väggarna så att säga. Inga problem. Ungarna stannar där de är födda,  hur föräldradjuren gör vi en expressflytt låter jag vara osagt.

Jag tänkte mig alltså om det är bättre att flytta dom till ett nytt ställe genom att ta med bo, ägg och duvor till nya platsen. Om de då tänker att de har häckat där en gång, och det var en bra plats, eller om det bara är en risk att de förkastar ungarna och allt blir knas. Följde föräldrarna sina ungar? 

strävhår
57 minutes ago, JoPe said:

Jag tänkte mig alltså om det är bättre att flytta dom till ett nytt ställe genom att ta med bo, ägg och duvor till nya platsen. Om de då tänker att de har häckat där en gång, och det var en bra plats, eller om det bara är en risk att de förkastar ungarna och allt blir knas. Följde föräldrarna sina ungar? 

Föräldrarna följer sina ungar, de verkar ha starka föräldrakänslor de där.

• Thanks 1