Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• qvarnhill
      By qvarnhill
      Har fått för mig att jag vill ha ett kikarsikte från Trijicon men ogillar den svenska prisbilden... Skulle enkelt spara fyra tusenlappar på att handla i USA! Men hur är det nu, är det "militärt materiel" och belastas med orimligt krångel å bök för att lagligt få hem ett från staterna?
    • Buster
      By Buster
      Funderar på att byta från mitt Aimpoint hunter 30L till ett lågförstorat kikarsikte istället. Saknar förmågan att vrida upp förstoringen något när skotthållen blir lite längre. Kan dock inte bestämma mig för vilket. Har kikat runt och fastnat för två stycken: Schmidt&Bender Zenith 1,1-4x24 och Trijicon Accupoint 1-4x24. Vilket är bäst mån tro?

Kikarsiktet kommer användas till drevjakt på älg, vildsvin, rådjur, kron- och dovvilt. Jag går även en del som hundförare.

Har någon där ute någon erfarenhet av de två kikarna? Eller kanske finns det ett bättre alternativ?

Tacksam för all hjälp och synpunkter!! 
https://www.AUTOdoc.SE
ASnorr

Trijicon Accupoint 1-4x24 inkl ringar

Recommended Posts

ASnorr

Hej!

Har ett spritt nytt Trijicon Accupoint 1-4x24 till salu. (endast öppnat lådan, utbytt på garanti pga fuktpärlor i kanten. byttes ut fruktansvärt smidigt).

Köpte ett Leupold 3-9x50 för grisvak och blev ganska klart för mig att jag inte behöver ett drevsikte för den jakt jag bedriver.

rek. pris är 11.400 SEK utan ringar enligt Venatio (generalagent) men de ligger på 10.400 SEK ungefär.

Jag hade tänkt mig 9.000. Jag kan slänga med ringarna till leupolds QR snabbfäste vid smidig affär.

Allt gott,

A.S