Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
HerrBerg

Helt oprövad wachtelhund vill bada i stället för dig

Recommended Posts

HerrBerg

Hej alla! 

Jag har lyckats få till dummyapporteringen skapligt OK med Poppe, en wachtel på 18 månader snart. Han sitter stilla fram till dess jag kommenderar apport, simmar ut till dummies i vattnet, tar dem hem och lägger dem i min hand på kommandot "loss"... oftast :thumbsup:

MEN jag har inga marker för att jaga ankor på,  och jag begriper mycket väl att de "fina" markerna vill ha jyckar och ekipage av en helt annnan rutin och klass. Här är jag nöjd om jag får till en hjälpligt duglig apportör för enstaka tillfällen. Jag garanterar inget från jyckens sida, han kanske gör köttfärs av fågarna men det märker man ju snabbt. 

Så... Är det någon som har några vassruggar där det kvackar ibland, men som helst inte vill simma ut efter änderna själv? Kontakta mig. Jag behöver inte nödvändigtvis ens skjuta efter ankor själv. 

Jycken är en grymt trevlig bekantskap, jag lämnar inga garantier för mig själv dock :D Jag bor i 08-land, men har inga problem med att ta mig till grannlänen.  

• Haha 2

Hipshot

Kan du inte börja med att försöka få Poppe att inte mosa en redan död anka? Jag kan försöka få med någon hem för detta ändamålet... annars har jag en halvdag framöver, minns inte datumet nu, där vi ska köra ett vatten.. sen kanske vi kan öva Poppe lite.

• Like 1

HerrBerg

Det vore jätteroligt - säg till när och var. Som sagt, HUNDEN är trevlig i alla fall :-) 

Hipshot

14/9.. kolla om du kan så ska jag kolla med Anton att det är lugnt, torde inte vara ngr problem. 

HerrBerg

Kört den 14/9 :-( 

Urban

Lördag kväll utanför Katrineholm?

långt ifrån säkert att nått blir skjutet, men ligger ca 80-100 änder i sjön iaf!

• Like 1

HerrBerg
På 2019-08-27 at 23:41 Urban sa:

Lördag kväll utanför Katrineholm?

långt ifrån säkert att nått blir skjutet, men ligger ca 80-100 änder i sjön iaf!

Mycket mycket intressant! Du har PM. 

HerrBerg

@Urban Du har PM ;-)