Hoppa till innehåll

Vem är Bentzerfaust?


Bentzerfaust

Recommended Posts

Välkommen!

Surt med strul i VVO. Varför får du inte vara med på älgjakten om ni har mark som ingår i VVO?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar allihopa!

 

På 2019-08-23 at 22:13 T4bb3 sa:

Välkommen!

Surt med strul i VVO. Varför får du inte vara med på älgjakten om ni har mark som ingår i VVO?

Bra fråga, när vi köpte fastigheten så var det "fullt" i jaktlaget, visade ju sig senare att inte någon i laget är markägare eller har ett giltigt jakträttsinnehav. Sen finns det i nuläget heller ingen förening som förvaltar VVO't, styrelsen är självvalda av kompisgänget(läs jaktlaget), inga markägare bryr sig förutom jag m.m, lång historia...

 

På 2019-08-24 at 06:35 lsjonsson sa:

Hej & välkommen hit Bodensare! Kalixbo här som också har emigrerat men från Huskvarna!

Tack lsjonsson!
Känner ju till dig via Sportfiskeforum sedan tidigare.
Och visst är det bra mycket bättre här uppe, trots att trakterna kring Jönköping också har sin charm ;)

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago Bentzerfaust sa:

Tackar allihopa!

Tack lsjonsson!
Känner ju till dig via Sportfiskeforum sedan tidigare.
Och visst är det bra mycket bättre här uppe, trots att trakterna kring Jönköping också har sin charm

Varsågod!:)

Under vilket nick då?

Ja, det börjar bli för jäkla trångt där nere! Här har man lite yta att röra sig på. ;):):lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago lsjonsson sa:

Varsågod!:)

Under vilket nick då?

Ja, det börjar bli för jäkla trångt där nere! Här har man lite yta att röra sig på. ;):):lol:

Musti heter jag där!
Tyvärr inte alls lika aktiv längre.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Bentzerfaust sa:

Musti heter jag där!
Tyvärr inte alls lika aktiv längre.

Ok!

Vad tråkigt då!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Bentzerfaust sa:

Tackar allihopa!

 

Bra fråga, när vi köpte fastigheten så var det "fullt" i jaktlaget, visade ju sig senare att inte någon i laget är markägare eller har ett giltigt jakträttsinnehav. Sen finns det i nuläget heller ingen förening som förvaltar VVO't, styrelsen är självvalda av kompisgänget(läs jaktlaget), inga markägare bryr sig förutom jag m.m, lång historia...

 

Tack lsjonsson!
Känner ju till dig via Sportfiskeforum sedan tidigare.
Och visst är det bra mycket bättre här uppe, trots att trakterna kring Jönköping också har sin charm ;)

 

 

 

Jadu, det där lät ju lite struligt... Rent tekniskt borde det ju gå att anmäla dem för jaktbrott så fort de far ut att jaga älg. Men det lär ju dessvärre knappast hjälpa dig. Får de sedan markägarna på sin sida så är det väl helt kört istället... Hoppas länsstyrelsen får fart på kvarnen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-08-27 at 20:12 T4bb3 sa:

Jadu, det där lät ju lite struligt... Rent tekniskt borde det ju gå att anmäla dem för jaktbrott så fort de far ut att jaga älg. Men det lär ju dessvärre knappast hjälpa dig. Får de sedan markägarna på sin sida så är det väl helt kört istället... Hoppas länsstyrelsen får fart på kvarnen...

Ja, jag har meddelat klart och tydligt att jag kommer polisanmäla, men som du säger gynnar det nog inte mig. Hoppas innerligt att Länsstyrelsen börjar agera, och enligt de samtal jag haft med några kontakter senaste veckan så har de också börjat kolla lite extra på det.
Fick ett samtal för några veckor sedan, där personen i fråga berättade för mig "att jag kommer råka illa ut om jag fortsätter gräva", det blir mer och mer som filmerna och serien "Jägarna" :D
Man börjar ju minst sagt fundera varför man gör ett sådant yttrande, när det "endast" handlar om att få några administrativa saker i ordning? Ligger det något annat bakom?

 


Nåväl, skogsfågel står på schemat, efter många misstag och mycket trampande i skogen kunde jag tillslut få resultat, första järpen i backen efter lååångsam ansmygning och frenetiskt lockande mellan mig och tre andra herrar!
Utöver detta så har jag lyckats lokalisera vart tjädern uppehåller sig, en skrämd höna och en bommad stor tjädertupp!

Jaktdagbok som eget ämne, likt det som finns på ett annat fiskeforum, vore inte det något?!



 

IMG_20190901_192256.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...