Hoppa till innehåll

Laddning till 180gn sst


Ken1

Recommended Posts

Nu vet jag att rekomenderar laddningar är tabu, men.......... I nu läget laddar jag denna kula med 43,5gn 203b men behöver en lugnare laddning till juniors bössa då den är lite uppkäftig. Kalibern är 308a. Funderar på en laddning på min 41,5 gn och uppåt. 

Ett ja börja där eller ett nej du är inte klok börja här istället räcker för mej. 

Någon med quickload tillgängligt kanske kan göra en koll. 

Vill ni inte lägga ut det här så finns ju alltid PM och allt ansvar faller naturligtvis på mej ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

29 minutes ago Ken1 sa:

Nu vet jag att rekomenderar laddningar är tabu, men.......... I nu läget laddar jag denna kula med 43,5gn 203b men behöver en lugnare laddning till juniors bössa då den är lite uppkäftig. Kalibern är 308a. Funderar på en laddning på min 41,5 gn och uppåt. 

Ett ja börja där eller ett nej du är inte klok börja här istället räcker för mej. 

Någon med quickload tillgängligt kanske kan göra en koll. 

Vill ni inte lägga ut det här så finns ju alltid PM och allt ansvar faller naturligtvis på mej ?

Du kan inte tänka dig att gå ner till 150 grains? Då har jag en laddning som är lugn och fin och skjuter gudomligt i 3 bössor!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now hs_merkel sa:

Du kan inte tänka dig att gå ner till 150 grains? Då har jag en laddning som är lugn och fin och skjuter gudomligt i 3 bössor!

Har en uppsjö med 180 och tycker faktiskt att den är "lite" snällare i viltet. Laddar 150 till Susanne men hon har dämp,inte hunnit fixa det till junior ännu. Han funderar dock på en mynningsbroms ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Ken1 sa:

Har en uppsjö med 180 och tycker faktiskt att den är "lite" snällare i viltet. Laddar 150 till Susanne men hon har dämp,inte hunnit fixa det till junior ännu. Han funderar dock på en mynningsbroms ?

Ok

Försök få han på andra tankar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago hs_merkel sa:

Ok

Försök få han på andra tankar

Enkelspårig 16on åring!!!!!!!!! Hur va vi själva ?????

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Ken1 sa:

Enkelspårig 16on åring!!!!!!!!! Hur va vi själva ?????

Form bara?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now hs_merkel sa:

Har han gänga idag? Har både broms och dämpa i 14x1

Ingen gång ännu. Bössan va clean när den köptes. Vad har du för dämp?????

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle helt ovetenskapligt men baserat på data för Accubond 180 i Ladeboken 7 lägga mig ännu en bit lägre - den laddas med 40-42 grains 203B. 42 gr med COL 71 mm ser prydligt ut i GRT också.

723897731_Screenshot2019-08-24at17_16_02.thumb.png.c417c3437eefd9c1b6e4b23e21792be7.png

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

42,0grains 203-b sköt gudomligt bra i min 308a (förvisso 178Amax rätt så tätt inpå bommarna), men den laddningen var väldigt behaglig att skjuta med. Nuvarande ligger på 43,5grains och col 71,0mm, med 178grains Amax.  Gör ca 800m/s och skjuter också väldigt bra. Skiljer en hel del i hastighet däremot, mot 42,0grains laddningen. Båda känns dock behagliga när jag skjuter med dämpare.

/M

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...