Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
charlie

Subaru Forester -07

Recommended Posts

charlie

Go ettermiddag. 

Jag kommer att bli tvungen att sända min subba till en snällare ägare. 

Skämt åsido. Det är en Forester -07 2.0 med 17 tusen på mätaren. Den har fungerat bra men har nu under sommaren börjat gå ojämnt på tomgång. Det verkar vara något fel med EGR-ventilen eller i EVAP-systemet. Jag gjorde rent EGR:n och den gick jämnare. 

Anledningen till att jag säljer är att jag behöver en bil jag kan lita på då jag har den i jobbet på jakterna. Hade jag inte jobbat som jag gör hade jag inte tvekat att laga den men som läget är nu är det inte värt det. 

Den är super som jaktbil med utan krav på mys i kuppen ;)

Jag lägger ut den här först då jag hellre försöker sälja den till någon som vet vad det är man köper och har kunskap att fixa den. Om ingen är intresserad så får det väl bli blocket men de e sånt jäkla meck. Jag är absolut inte ute efter att kränga för max vinst utan smidig affär till rätt man. 

Bilen finns utanför Växjö. Dra ett Pm för telnr + mer info. 

Priside' ~35000?

/M

charlie

Upp igen. 

Har haft bilen inne på Subaru och fått svar. Den är inte servad på subaruverkstad vilket innebär att den inte fått sin programvara uppdaterad. Tydligen var det ett vanligt fel på ett fåtal Forester/Legacy att knacksensorn var felinställd och tolkade ventilljudet som knackningar å ströp motorn. 

Nu trodde jag ju att det var en bil å inte en jävla dator jag körde runt med men tji fick jag ;) . Bilen går bra igen, kamremmen ska bytas på onsdag. 

Så fortfarande till salu nån dag till på forumet annars blir det blocket. Så e du sugen på en jakt-traktor, hör av dig :)

Berlud

Tjenare! 
Har du subban kvar? :) Är det manuell m lågvxl eller automatlådan i den? Några bilder? :)

Edit: Skickar PM! 👍

charlie

Bilen är forfarande kvar men är ute på blocket oxå. 

Kamrem + övriga remmar är bytta. Olja, filter, stift m.m är nyligen bytta. 

Eftersom man får en massa vänner när man lägger ut en bil på blocket försöker jag här istället... 

Iom den nu är fixad vill jag ha 40 kkr för den. Evt prutning sker på plats med seriös köpare :)

IMG_20190922_180232.jpg

charlie

Ingen som behöver en jaktbil? Sänker den till ursprungliga 35 kkr

Galne

Vad ligger den på i skatt och hur mycket drar en sån där.. Känns liiiiite intressant då jag tror skrotlådan här hemma gjort sitt till besiktningen.