Hoppa till innehåll

Handla plugg..


Hipshot

Recommended Posts

Fått ok på att handla plugg på faktura.. grävt lite i garaget och upptäckt att jag inte behöver jaktplugg us 5-6-7..ish.. Så jag tänker mej att handla blytrap till div gårdsjakter och annat pyssel. Testade tex Rottweil bly 24 gr och vart sjukt impad, nöp ned allsköns kritter på avstånd.. Helst hade jag velat handla White Gold eller Black Gold bly 28 gr men det är Torsbo och det orkar jag inte.

Så vad ska man handla och vart?? 

Leadmax finns ju men är lika spännande som att se färg torka.. Har ev Leadmax för 1.69 styck.. låter väl rätt ok men helst ngt annat kul. 

Tips ngn? 

Budgeten är runt 3.500.. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svante Nilsson i Uppsala ingår ju i Jaguargruppen, borde kunna ta hem vad du vill ha ifrån Torsbo. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Hipshot sa:

Fått ok på att handla plugg på faktura.. grävt lite i garaget och upptäckt att jag inte behöver jaktplugg us 5-6-7..ish.. Så jag tänker mej att handla blytrap till div gårdsjakter och annat pyssel. Testade tex Rottweil bly 24 gr och vart sjukt impad, nöp ned allsköns kritter på avstånd.. Helst hade jag velat handla White Gold eller Black Gold bly 28 gr men det är Torsbo och det orkar jag inte.

Så vad ska man handla och vart?? 

Leadmax finns ju men är lika spännande som att se färg torka.. Har ev Leadmax för 1.69 styck.. låter väl rätt ok men helst ngt annat kul. 

Tips ngn? 

Budgeten är runt 3.500.. 

hade du kommit på det lite tidigare så kunde jag tagit hyrbil norrut på måndag, men jag ska norrut fler gånger i höst ^_^ Till Västerås av alla ställen! 

3.500 är väl inte lika mycket som sist? eller!

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 hours ago Galne sa:

Svante Nilsson i Uppsala ingår ju i Jaguargruppen, borde kunna ta hem vad du vill ha ifrån Torsbo. 

Nehe si det gick inte. Du kan greppa Jaguargruppens katalog/broschyr i butiken i Uppsala och sen gå till kassan och peka, vill ha.. "Vi har inte vaddetnuär". Såg tex kal 20 puppor till fint pris i katalogen för något år sen.. svinbra tänkte jag och körde dit.. Alls icke! 

Sen berättade Lena när jag pratade med henne i förrgår att de inte längre leker med Rio.. Jävligt tråkigt, gillar dem och de gör ruskigt mycket bra plugg till rimligt pris. Men enl Lena så ställde de knepigakrav på Jaguargruppen.. har iofs sett hur man hanterat konflikter förr så det kan gott och väl vara som så att Rio inte vill sälja plugg för det pris som Jaguargruppen vill köpa för.. Men jag vet inte.

21 hours ago Maichel sa:

hade du kommit på det lite tidigare så kunde jag tagit hyrbil norrut på måndag, men jag ska norrut fler gånger i höst  Till Västerås av alla ställen! 

3.500 är väl inte lika mycket som sist? eller!

/M

Aha! Jag ska forska lite i detta avseende Walter Borg.. ber att få återkomma i frågan. Nej detta landar nog på 1500 plugg ev inte mer..

20 hours ago sidelock sa:

Vitt guld borde du väl kunna få hem till walther?

Ska kolla... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

gör så och återkom, jag ska upp i Oktober igen. Kan inte datum i huvudet men både i oktober och i november. Lite trista dagar bara, eftersom jag ska vara i Västerås på tisdagar <_<

/M

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Torsbo skickar ammunition om man köper en större mängd. Tror jag betalade 300kr i frakt för 1000 plugg. Fråga Cristian på Torsbo. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

WB får sina leveranser av Rio från Torsbo. Skulle komma 30gr 5or nästa vecka sa de när jag ringde. Åkte dit men icke. Ringde nog 3 gånger till och var där en gång till men det hade bara kommit 6or. Hopplöst så jag gav upp.

Köpte blackgold på Virå istället. De har samma pris per ask som Jaguargruppens 1000pris. På virå får man inte rabatt förrän man köper en hel pall.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har nog två-tre tusen gröna 30-grammare så jag tänkte mej egentligen en bly24a nu.. men då deras 28:or var rätt ok i pris och jag VET att de är grymt bra så.. tja enkelt val!

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Btw..

Vet inte om jag skrivit det innan men Jaguargruppen är numera osams med Rio.. hoppas någon ny kedja kliver på där för deras plugg är fan bra vore trist om vi inte fick in dem i landet längre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On ‎9‎/‎7‎/‎2019 at 6:57 PM, Maichel said:

gör så och återkom, jag ska upp i Oktober igen. Kan inte datum i huvudet men både i oktober och i november. Lite trista dagar bara, eftersom jag ska vara i Västerås på tisdagar <_<

/M

1:45 ifrån en bock på tisdagar.

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag försökte hitta patroner med fiberförladdning men Torsbo hade endast GB Regal på Torsbo så jag köpte Hull istället. Fattar inte varför många importörer trilskas med att det skall vara plastförladdningar i jaktammunitionen. Moving with the times... 

Rio hade förr en fin patron med papphylsa och fiberförladdning men den importeras tydligen inte längre :wallbash:Många handlare är urusla på kundservice via epost...:ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte RC Proffessional du far efter? Minns inte att jag sett ngn rio i papp..?

GB har eller hade iaf en Bespoke.. 28 gr laddad us 5 med papphylsa och filt. Inte sett den på ett tag så den kanske är väck.. Var inte så bra så det kan iofs kvitta..

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ringde in och bokade Rio US6 på WB. 1000 st  satte mig i bilen åkte in och då fanns det inget? Sinnet brann så slöt med GB Pigeon extreme och Clear pigeon för Rio pris! Och en ask v-max för bensinen.

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago hs_merkel sa:

Ringde in och bokade Rio US6 på WB. 1000 st  satte mig i bilen åkte in och då fanns det inget? Sinnet brann så slöt med GB Pigeon extreme och Clear pigeon för Rio pris! Och en ask v-max för bensinen.

Bokade ett Helia CB med belyst riktmedel på Torsbo en gång i tiden.. När jag kört de 45-ish milen ned så fanns där inget sikte. När de hittade mailet och såg vad de skrivit så fick jag köpa ett Zeiss Diavari samma storlek för Heliapris. Rikard nöjd.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Hipshot sa:

Bokade ett Helia CB med belyst riktmedel på Torsbo en gång i tiden.. När jag kört de 45-ish milen ned så fanns där inget sikte. När de hittade mailet och såg vad de skrivit så fick jag köpa ett Zeiss Diavari samma storlek för Heliapris. Rikard nöjd.

De är så man vinner kunder!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Hipshot sa:

Wow! Totalt missat dem.. såg nice ut, hade gärna testat.

Välförsedd idag med jaktplugg så detta får anstå, hoppas bara Torsbo levererar nu..

Välkommen till klubben... Jag samlar själv en del...så jag har gott om jaktplugg. Papphylsor är snyggt.:thumbsup: Vår egen Charlie var på besök och levererade lite Hull High Phesant Extreme 34 gram extrm 5 och High Phesant UK5 32 gram.

Jag har sett Rio i Spanien med papphylsa och fiberförladdning. Då var det gröna hylsor typ som Gyttorp Game. Fanns även en lila variant.

IMG_8176.jpg

IMG_8175.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...