Hoppa till innehåll

Skidor?


Guest sober

Recommended Posts

Hallå allihop.

Går och funderar på att köpa ett par tegsnäs skidor till toppfågel jakten, är inne på 70 mm bredd och längd vet jag inte än är 184 cm lång själv. Och så kommer min fråga, när det blir jakt på fjället hur är det att bränna runt där med tegnäs skidor, fungerar det bra eller ska jag välja andra skidor till det? Ska det vara med stålkant eller? finns det några som fungerar i skog och fjäll?

Tacksam för svar och era erfarenheter...

//sober

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köp längsta möjliga tegsnäs. att dom är lite klumpiga i snårskogen har du igen i djupsnön med råge.

Tegsnäs är värdelös på fjället. Där är det plastbelag med stålkant och stighudar som gäller.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pratade med en kompis och han kör med sina tegnäs på fjället, det var bara att ta sikte på något och bränna på  ;D men jag vet inte om den tekniken är något för mig. Kan var bra att kunna bromsa på skarsnön. Så det är två par skidor som gäller. Vad finns det för bra och hyfsat billiga skidor med stålkant??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I skogen har jag ett par Olskogens träskida och dessa fungerar kanon.

På fjället har jag sällan skidor, då jag mest kör med Lundhags snöskor.

Mitt tips! Köp ett par beggade telisskidor och skinpjäxor på blocket och stighudar på sportraffären och du har utrustning som klarar allt.

Men jag har ett par fjällskidor iaf och det är ett par begade tellisskidor som jag hittade på blocket för 500 pix..

Jag gjorde så att jag bytte orginalbindningen mot tegsnäsbindningen på dessa, för att få plats med mina varma och gooa vinterkängor, fungera väldigt bra. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De finns varma o goa pjäxor till BC skidor också  ;)

Men snöskor går inte av för hackor  ;D ;D ;D

De har sin givna plats på ryggsäcken för man får ju inte åka ut me skoter överallt o då e skidorna bra att ha med sig  ::);)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...