Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Nils l

Jakt Skellefteå med omnejd.

Recommended Posts

Nils l

Man ska inte sälja skinnet innan björnen är skjuten. Men går det att få jakt någonstans runt Skellefteå boliden, Norsjö utan att pantsätta hus och hem. Det är sjöfågel, skogsfågel, räv och rå som är mest intressant. 

Sparven

Slipstensjön norr om Vindeln, funkar det? Borde vara ca 1 h från Skellefteå. 

• Like 1

Silver

Ca 1,5-2 timmar från Ske-å.

Borde finnas kortmarker både privata vvo och bolagsmarker som ger dig vad du vill ha.

• Like 1

Nils l

Sökt jobb i boliden. Det verkar som att åldersdiskriminering är en högst påtaglig verklighet häruppe. Måste vidga sökområdet lite. 

• Like 2

lsjonsson
57 minutes ago Nils l sa:

Sökt jobb i boliden. Det verkar som att åldersdiskriminering är en högst påtaglig verklighet häruppe. Måste vidga sökområdet lite. 

Hm! Tråkigt när det blir så!

Sparven

Du har PM om slipstensjön! 🙂

• Like 1

Broder Tuck

Nu vet inte jag om det är hos Boliden Mineral du sökt jobb? Om så är fallet så har de en jaktklubb eller hade åtminstone tidigare. 8 år sedan jag jobbade åt dem. Kan kolla om den finns kvar om det är intressant? Jaktmarker i närheten av samhället . Är väl ett par tre tusen hektar eller nåt, försvann väl en del mark i och med byggandet av Hötjärns magasinet. Som anställd var det bara att ansöka och bli medlem. Överkomliga priser.

Finns säkert en del annat också. Brukar väl vara i Svensk jakt nr 8 som det var listat ställen att jaga på. Vet inte om det är så fortfarande då jag inte har tidningen längre.

• Like 1

lindgren

Finns massor av VVO, runt norsjö där småvilt kortet går på någon hundring or less...
Är sjäv med (för att stödja vvo'na, inte för att jaga..) tror en lusentapp ger mig möjligheten att jaga på 15000ha (småvilt!)
Trevligt att ha rätten att gå med löshund på stora områden när man är och jagar älg. (och den rätten köper jag via småvilt kortet)
Svansele brukar vara hett, även runt malå..

• Like 1

Nils l

Bara hoppas att det går bra denna gång då. Jobbet är som konstruktör och det tycker jag är något som är fantastiskt kul. Jag kan bara hoppas att det finns en väg ut ur den här siten man hamnat i. 

• Like 2

Silver

Jag har lite känningar åt det hållet så behöver du fler tips längre fram kan du höra av dig.

• Like 1

Apakaka

Är det i Boliden du ska sitta så finns det en hel del mark där runt omkring, osäker om Bolidens egna jaktklubb är aktiv fortfarande, men inåt landet är det iaf generellt lättare. Brukar ha köpt småviltskortet i Jörn för runt 600:- / år. Ska du längre ut mot kustremsan blir det väl lite knepigare o hitta arrende utan lokalanknytning, men en del byar har så du kan lösa byakort om du är boende i byn, bla Kusmark, tror Drängsmark har ngt liknande

• Like 1