Hoppa till innehåll

Here we go :-) Räffelstigning?


Hipshot

Recommended Posts

11 hours ago Hipshot sa:

Det ska inte vara ngt bygge, orkar inte. Cz känns faktiskt lite intressant, krävs väl att man fixar trycket och av vad jag kan se på div bilder så är det väl radmagasin? Det gillar jag inte.. rätt less på nuvarande magasin på Legacyn.. 

 

Har inte 527:an snälltrycke? Fast det kanske inte det du är ute efter...

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago hs_merkel sa:

 

Men undran!? Du som sitter i koja och skjuter blir det inte en lång historia då 204 ruger vill ha ganska lång pipa typ närmare 60cm? Plus dämpare. Skulle valt en kaliber som funkar i kort pipa jag. Själv har jag snöat in lite på 17 rem

S

Vilket krut använder du om det krävs 60 cm pipa? Kapade min pipa när jag satte på  dämpare från 66 till 55 cm och rävarna dör lika fint nu som innan kapningen. 
 

17 remington är en klass 4. Inte för räv alltså även om de dör av den. 

2 hours ago Hipshot sa:

 

Nyfiken på Cz:an med.. i standardpipa.. dvs inte varmint.

Ruger.. känns lite väl likt Remington? Dålig koll där..

 

Googlar man så verkar det som att CZ bara görs med varmintpipa i 204. Sorry...Men kolla med normark. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Patrik L sa:

Har inte 527:an snälltrycke? Fast det kanske inte det du är ute efter...

/Patrik

Osäker.. kanske kan vara ngt vet inte, det viktiga är att normala trycket är bra..

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Mads sa:

Vilket krut använder du om det krävs 60 cm pipa? Kapade min pipa när jag satte på  dämpare från 66 till 55 cm och rävarna dör lika fint nu som innan kapningen. 

Den piplängd  som rekommenderas för kalibern.  

2 hours ago Mads sa:

17 remington är en klass 4. Inte för räv alltså även om de dör av den. 

Är nyfiken på kalibern. Därav. Räv skjuter jag med 222 22-250 eller 6,5x55

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

39 minutes ago Mads sa:

Jag tror att du gör helt rätt. Om kolven är för dålig finns det chassi till Howan. 

Tänker lite så jag med!

Tack!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago Joacim sa:

Kommer Legacyn ut under Säljes när Howan landar? 

Du ger fan i den!?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Mad Mike sa:

ni behöver inte slåss jag kan erbjuda min sako 223 också

/Mike

Lät intressant 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Mad Mike sa:

ni behöver inte slåss jag kan erbjuda min sako 223 också

/Mike

Kompisen backar. Kom på att han skjuter från fel axel.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inga planer i nuläget att sälja den, plockar man av idiotsiktet som sitter på nu och monterar ngt litet smutt så är det en smygarbössa av rang och står man i något val mellan en Sako Vixen 223 och Legacyn så.. ska man nog välja Sakon för då fattar man inte vilken myspang Legacyn är ?

Ser i en framtid att Legacyn får en KKC kolv.. alt att Howan får det och då kanske.. legacyn får flytta men jag vet inte, den är för fin och bra för att få flytta i nuläget iaf.

Enda skälet till allt detta stök är det där förbannade skavet.. vill testa just 204 Ruger och just Howan är lite granna facit rent teoretiskt på vad jag vill ha. Sen kan jag släppa det, bli vuxen, och köpa Sako 243win igen :D

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

44 minutes ago Hipshot sa:

Mike.. vad hände med din 223?? Trodde ni skulle bli långlivade vänner??

För att göra en lång historia kort så gick jag från att jaga 330 dagar om året till 10 så den används aldrig.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Hipshot sa:

Lite trist? Du tror inte du kommer hämta hem ngr dagar framöver? Grejen är att dessa 223:or är väl inte så vanliga..

Tror inte det, samtidigt har jag ju 5.6x52R i drillingen och den räcker mer än väl för min klass 2 jakt nu.

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Mad Mike sa:

Tror inte det, samtidigt har jag ju 5.6x52R i drillingen och den räcker mer än väl för min klass 2 jakt nu.

/Mike

Lite trist.. Står den ivägen verkligen? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jobbigt att leta kruttratt.. hittade bara Vapex som hade hemma, avgjort överraskande! 

Iaf hanterat delar av pangen idag.. ringde handlaren och kollade om bössan kommit.. ja fick jag i örat. Körde först och hämtade automaten sen iväg för att lämna siktet för montering samt känna på bössan även om slutstycket enl uppgift kommer separat i morgon. När jag kom dit så visade det sig att i kartongen låg bara en kolv och ett underbeslag.. Fuck..

Jaja..

 

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...