Ägget 2 Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 Som nybörjare på fällfångst på mård satte jag ut en fälla på en plats som kändes bra i teorin (dåligt med spårsnö här nere i småland än så länge) och måste haft tur för jag har redan tagit två mårdar. Har förstått att de är revirhävdande så min fråga är egentligen om det är lönt att ha kvar fällan på samma plats hela säsongen eller om det är bättre att flytta den. Vad har ni för erfarenhet? Quote Link to post Share on other sites
Tuffhund 201 Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Grattis! Folk har fångat betydligt fler än två i samma fälla under en säsong så jag skulle absolut råda dig att ha den kvar och istället utöka linan med ytterligare fällor. Fällfångsten är lite som ett gift man vill bara ha större och större trapline 😊 Quote Link to post Share on other sites
strävhår 23,403 Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Du har hittat en växel och som Tuffa hunden säger, kör på. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts