Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
FarsanSeger

Importerade vargar

Recommended Posts

Christian N

Nej, men det är ju rätt otroligt att de har fått in de där djuren genom tull/karantän osv. Någonstans är det någon som ljuger.

Jag är väldigt kritisk. /C

• Like 1
  • Thanks 1

strävhår

En tysk naturromantiker, nämen!

Blaser66

Här ligger det flera hundar begravna! Ett hägn för vargar med en ungefärlig byggkostnad på 1 miljon jodå det måste ju ha förgreningar till Länstyrelsen för de vill ju inte veta av tysken och hans varghägn utan de säger"uppfödning av Sibirian Husky"?

Bildbevis och film från hägnet finns så hoppas de får det lite hett om öronen ja alltså Länstyrelsen och deras aktivister.

josc72

Läste att årets licensjakt på varg är godkänd. Det skulle vara otroligt intressant om varje jägare och lycklig skytt skulle kunna ta lite blod och hår från varje skjuten varg. Därefter kontaktar man jaktlaget på andra sidan gränsen som DNA-bestämde sina norska skjutna vargar. Det var ju minst sagt intressanta resultat de fick fram. Kanske därav man vägrar att lämna ut de svenska vargarnas DNA. Det är ju lika hemligt som om det skulle röra rikets säkerhet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OpX2dE/dna-rapport-om-norske-ulver-kan-stamme-fra-dyreparker?utm_campaign=bunn&utm_content=deleknapp&utm_medium=social+media&utm_source=facebook

• Like 1

josc72
21 hours ago Christian N sa:

Nej, men det är ju rätt otroligt att de har fått in de där djuren genom tull/karantän osv. Någonstans är det någon som ljuger.

Jag är väldigt kritisk. /C

Jag har också varit fundersam över sanningen här men är det snart inte längre. Kan man smuggla knark, vapen och lastbilslaster med människor kan nog en och annan varg också slinka igenom den svenska tullens nät. Speciellt om man har lite hjälp av initierade och speciellt intresserade inom polis, länstyrelser och naturmuppar. 

Buck

Det är då ingen varg på bilden.

Edit: Känner att jag måste förtydliga mig, det finns vissa olikheter kring hunddjuren på bilderna från vanlig "varg" även om den tydligen skall vara amerikansk.

Har sett hundar likt dessa förr, det finns ganska gott om dom i balkanländerna. Det är i någon mening en varghybrid och enda anledningen till att dom kommit hit och sluppit genom tull är att dom på pappret är just legitima hundar.

Ni som undrar hur man får hit dessa med riktiga papper kan skicka pm till mig.