Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Two Smoking Barrels

Söker plats i jaktlag för 2020/2021

Recommended Posts

Two Smoking Barrels

Är en 45-årig emigrerad Smållänning, som sen drygt 7 år bor med min familj i Eskilstuna.

Har jagat sen 1994 och de första 15 åren på egen mark. Har hållt på med skytte och tävlat i olika former sen barnsben.

Tävlar dock inte längre, men är medlem i Eskilstunas jaktskytteklubb.

Jagar det mesta, men gillar framförallt att jaga rådjur, vildsvin, räv och kråkor. Sjöfågel är också trevligt när tillfälle ges.

Är seriös i mitt jaktutövande och tycker etik, moral och säkerhet är mycket viktigt. Har inget behov eller intresse av att tömma skogen på vilt eller jaga varje helg under säsongen.

För tillfället jagar jag som passkytt 7-8 långhelger per säsong nere i Småland. Har även jaktmark i Västerbotten där jag jagar älg varje år i September.

Både Västerbotten och Småland är ju lite drygt att åka till sett till avstånden.

Är för närvarande hundlös, men en ny kortdrivare kan det nog bli igen på sikt.

Söker därför inför nästa säsong plats i jaktlag i närheten, säg inom 5-6mil ev. något längre.

Skicka ett pm för vidare kontakt.

Mvh Johan 

Urban

Kan eventuellt erbjuda en plats som bör passa geografiskt. Dock svindyrt arrende, som på de flesta marker i området!

Finns gott om referenser här på forumet, då det är många som varit här och jagat genom åren

Two Smoking Barrels
34 minutes ago Urban sa:

Kan eventuellt erbjuda en plats som bör passa geografiskt. Dock svindyrt arrende, som på de flesta marker i området!

Finns gott om referenser här på forumet, då det är många som varit här och jagat genom åren

Spännande, skicka gärna lite info på PM om du inte vill skriva ut det här.

God tillgång på vilt?

Mvh Johan

strävhår
3 hours ago, Two Smoking Barrels said:

God tillgång på vilt?

Mvh Johan

Vad är god tillgång? Gissar att skalan är lika bred som vi är jägare, för övrigt är en kortdrivare precis vad Urban behöver.

Two Smoking Barrels
9 hours ago strävhår sa:

Vad är god tillgång? Gissar att skalan är lika bred som vi är jägare, för övrigt är en kortdrivare precis vad Urban behöver.

Ja, lite luddig frågeställning från min sida kanske 😊

Hade inget bestämt värde gällande vilt/ha i huvudet.  Det var mer en allmän fråga om det är viltrika marker eller att det kan gå flera pass utan ens en observation.

Urban
11 hours ago strävhår sa:

Jo det är ju verkligen lämpligt...😏

• Like 1

Urban

Det är en medelmark i området, dvs ingen godsmark, men med goda möjligheter att skjuta.

Ytterst ovanligt med en jaktdag utan att man sett vilt i pass....

• Like 1