Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
sidelock

Winchester ranger 12/67

Recommended Posts

sidelock

Är det någon på forat som provdräpt något med denna patron eller har något annat att berätta om den? Om den är usel, vad anser du vara ett bättre alternativ?

Slaskpatron till gammal hanabössa och markvilt är det den är tänkt för då den kommer i lite grövre storlekar än brittiska game cartridges.

pmt

Oftast italientillverkad och ofta en bra och stabil patron. Finns bättre - absolut gör det det, men sett till sitt ofta relativt modesta pris är det en bra jaktpuppa.

De jag testat har varit tempersturstabila och därmed bra på vintern. 

Alla gamla bössor med trånga munnar trivs dock inte alltid med den. Så  du måste testa..... 

/T

• Like 1

Hipshot

Skjutit rätt mycket med den.. gillar den, helt i klass med Rio tror jag.. jag vet även att WT får ngt fuktigt i blicken av dessa puppor så tja jag hade sorterar in dem i lådan för bra skit. 

• Like 1

sidelock
1 hour ago pmt sa:

Oftast italientillverkad och ofta en bra och stabil patron. Finns bättre - absolut gör det det, men sett till sitt ofta relativt modesta pris är det en bra jaktpuppa.

De jag testat har varit tempersturstabila och därmed bra på vintern. 

Alla gamla bössor med trånga munnar trivs dock inte alltid med den. Så  du måste testa..... 

/T

Är kanske rottweil tiger bättre då eller samma sak där?

Den är i vart fall från de gamla trånga munnarnas land.

Ken1

Har skjutit ganska mycket ranger nere på öin. En helt klart kompetent patron för ruffshooting 👍👍👍

• Like 2

Hipshot

Det är ju naturligtvis väldigt mycket tycke och smak här men upplevt lite för mycket skumma prylar med just Rottweil Tiger.. Rappade på en knipa när jag var typ 13, första med Tiger, andra med en Winchester 100 trap AA. Den sista tvärdog den första dök och försvann trots BRA håll.. Haft fler skumma upplevelser med dem... sånt där sätter sig. Generellt är väl Rottweil rätt hög kvalité men just Tigern skaver för mej.

pmt
27 minutes ago sidelock sa:

Är kanske rottweil tiger bättre då eller samma sak där?

Den är i vart fall från de gamla trånga munnarnas land.

Mig veterligen kör Rangern med plastkopp, har iofs aldrig testat Ranger2. Bara den gamla men den nya ska ha plastkopp med vad jag vet.....

Rotweil Tiger är väl utgången enligt deras nya "line" men den brukar ha fiberförladdning.

/T

pmt

Men jag förstår inte riktigt frågan/bakgrunden.....

Exakt VAD ska du göra som du inte kan göra med Gamebore Pure Gold 12/65 i US6? Den vet jag att Jaguargruppen i alla fall har hemma för det mesta - till anständiga priser.

/T

Bjorn.h

Tiger har plastkopp i kal 12 och 16 och den skjuter riktigt tätt i min sbs Sauer, i drillingen skjuter den ofattbart  dåligt,  enorm skillnad.
Som nämts så är den utgången.

sidelock
1 hour ago pmt sa:

Men jag förstår inte riktigt frågan/bakgrunden.....

Exakt VAD ska du göra som du inte kan göra med Gamebore Pure Gold 12/65 i US6? Den vet jag att Jaguargruppen i alla fall har hemma för det mesta - till anständiga priser.

/T

Öppnade en tiger, den hade kopp och koppen var i plast.

Skjuta rådjur, huruvida det är lämpligt att göra med us6 även på 30-35m låter jag vara osagt då jag aldrig har provat.

pmt
21 minutes ago sidelock sa:

Öppnade en tiger, den hade kopp och koppen var i plast.

Brukar vara med fiber. Nu är iofs rätt många år sedan jag testade dem, men de finns med fiber och med plast. 

22 minutes ago sidelock sa:

Skjuta rådjur, huruvida det är lämpligt att göra med us6 även på 30-35m låter jag vara osagt då jag aldrig har provat.

Tja, jag gör det då och då. Har så här långt inte fått ett eftersök.

Men med 6or blir det mycket hagel så undvik rena "bredsidor" utan håll högt, i hals och huvud. 

T

Mr P

Jag har förbrukat 2 lådor på sjöfågel, dom klagade inte utan dog snällt.