Hoppa till innehåll

Försäkring för/vid jakt.


MrT.

Recommended Posts

Försäkring för/vid jakt. Rubriken säger allt, förslag !?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är du medlem i ett av förbunden (Svenska jägarförbundet eller riksjägarna) så har du ju en försäkring genom dem.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 minutes ago TekDr sa:

Är du medlem i ett av förbunden (Svenska jägarförbundet eller riksjägarna) så har du ju en försäkring genom dem.

Nej, jag är inte med i någon av förbunden, då jag inte vet vilken jag bör välja. De jag känner till är Jägarnas Riksförbund och Svenska Jägareförbundet (där den sistnämnde inte uppfattas som ett alternativ, om man skall tro vad som skrivs här på forum), samtidigt så känns just Svenska Jägareförbundet som ett självklart val (?).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago nuke sa:

Jämför det förbunden erbjuder mot din hemförsäkring. I den jag har från IF ingår allt jag behöver.

/Markus

Bra idé, tack för tipset !

Fast, jag har ICA - försäkring, är inte speciellt optimistisk om att dom skulle erbjuda något intressant alternativ i detta sammanhanget. Åtminstone var det fallet, när jag jämförde vad det skulle kosta att helförsäkra min bil hos ICA, jämfört med Volvia. Närapå dubbla premien. Men, jag får kolla upp det med ICA.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För fick man försäkring om man prenumererade på Allt Om Jakt och Vapen, vet dock inte hur det är nu!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

45 minutes ago Galne sa:

För fick man försäkring om man prenumererade på Allt Om Jakt och Vapen, vet dock inte hur det är nu!

Även med Vapentidningen ingick en "jakt/skytte/vapen försäkring" förr.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

48 minutes ago Galne sa:

För fick man försäkring om man prenumererade på Allt Om Jakt och Vapen, vet dock inte hur det är nu!

Stämmer säkert, men då kan man lika väl bli medlem i något av förbunden, då man i medlemskapet även får med en tidning. Kollade lite som hastigast på If (som föreslagits) och om det stämmer att försäkring för jaktliga aktiviteter ingår i den premien jag fick fram när jag räknade på en hemförsäkring är det 600 :- /år billigare än vad jag har nu. Skall kolla med If per telefon imorgon.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

57 minutes ago Joacim sa:

Även med Vapentidningen ingick en "jakt/skytte/vapen försäkring" förr.

 

Vill dra mig till minnes att vapentidningen är en publikation man bör undvika, om jag inte är felinformerad här på forumet. Eller kanske det var en annan publikation med ordet "vapen" i titeln som den rekommendationen gällde !?

Oaktat vilket är det (i den mån det blir aktuellt), mer intressant (för mig) att få en publikation som handlar mer om jakt, än renodlat om vapen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago MrT. sa:

Vill dra mig till minnes att vapentidningen är en publikation man bör undvika, om jag inte är felinformerad här på forumet. Eller kanske det var en annan publikation med ordet "vapen" i titeln som den rekommendationen gällde !?

Oaktat vilket är det (i den mån det blir aktuellt), mer intressant (för mig) att få en publikation som handlar mer om jakt, än renodlat om vapen.

Nåja, det tycker jag nog inte att man ska göra emedan (minst) två av foristerna skriver i den och dessutom gör det med den äran enligt min åsikt. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago defransson sa:

Nåja, det tycker jag nog inte att man ska göra emedan (minst) två av foristerna skriver i den och dessutom gör det med den äran enligt min åsikt. 

Jo, och åtminstone en av de foristerna som är skribent i nämnda tidning tycker inte att man skall köpa den, åtminstone inte för att läsa testerna, om minnet inte sviker mig...

  • Confused 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@Joacim;

Har inte tid med någon trådarkeologi i detta nu, men jag skall se om jag kan hitta stöd för mitt påstående vid ett senare tillfälle (om jag inte glömmer bort det). Med det sagt, vill jag vara tydlig med att det är inte uteslutet att jag förväxlar med en en annan publikation. 

// T.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...