Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

Sign in to follow this  
Hipshot

GRS Bifrost

Recommended Posts

Hipshot

Klämde på en slik i butik nyligt, trodde de skulle vara tyngre men den var ju riktigt mysig!

Enl initierade källor kan man i princip handla och montera... utan bäddning..? och sen skjuta och vara glad?

Lite sugen faktiskt!

Hipshot

Dels är det ju jag, du har fullkomligt rätt därvidlag.. men dels så är jag novis när det gäller såna här kolvar.. Känt på just Bifrost, kändes trevlig helt klart. Har dragit ett mail till den för att kolla om den passar miniaction så får vi se..

Kan ju finnas någon riktig mina här som jag har noll koll på, därav frågan..

Holz

Enda är väl att jag hört från initierade källor att de kan vara svåra att bädda bra om det behovet skulle uppstå. Tydligen fäster inte bäddmassan  så bra i dessa kolvar. Sen är det lite osmidigare att osäkra i lyftet då kolven är tjockare jfr. med en traditionell kolv.

Men passar den ens händer och man gillar ergonomin hade jag inte tvekat att köpa en.

• Like 1

MarkusR
16 minutes ago Hipshot sa:

Dels är det ju jag, du har fullkomligt rätt därvidlag.. men dels så är jag novis när det gäller såna här kolvar.. Känt på just Bifrost, kändes trevlig helt klart. Har dragit ett mail till den för att kolla om den passar miniaction så får vi se..

Precis som Holz skriver, gillar du ergonomin (som jag) är det en väldigt bra stock. 

Laminatstockarna riskerar ju inte att spricka utan bäddning, som laminatstockarna. Jag hade börjat utan bäddning, skjuter den bra så tillför inte bäddningen något. 

• Like 1

strävhår
6 hours ago, MarkusR said:

Precis som Holz skriver, gillar du ergonomin (som jag) är det en väldigt bra stock. 

Laminatstockarna riskerar ju inte att spricka utan bäddning, som laminatstockarna. Jag hade börjat utan bäddning, skjuter den bra så tillför inte bäddningen något. 

Vilken av laminatstockarna ska man då ha?

• Haha 2

hs_merkel
6 hours ago Hipshot sa:

De kan jag svara på nej.

hs_merkel
5 minutes ago strävhår sa:

Finns inte till Merkel 32 så lägg ner!👍😉

• Haha 2

MarkusR
23 minutes ago strävhår sa:

Till en jaktbössa, Hunter. 

hs_merkel

Decima

MarkusR
Just now hs_merkel sa:

Decima

De har slutat med decima, istället bantat ner alla modeller jämfört med originalet. 

hs_merkel
10 minutes ago MarkusR sa:

De har slutat med decima, istället bantat ner alla modeller jämfört med originalet. 

Just fan så är det! 

• Like 1

hs_merkel

Angående bifrost var den grym att skjuta med. Sköt den i Steinboks bössa min skicka jag tillbaka och bytte mot en kkc,då bakkappan inte låste. Glappa rejält.

Hipshot
1 hour ago strävhår sa:

Ha! Inte bara jag som har problem :whistling::biggrin: 

Ska se om jag får bössan att skjuta typ hyggligt med orginalkolven sen får vi se, Bifrost var riktigt trevlig iaf sen gillade jag detta med fäste för rembygel på sidan av kolven.

• Like 1

Steinbok

Jag har en bifrost och kan intyga att den är väldigt bra att skjuta med. Alla skjutställningar fungerar bra eftersom den är så enkel och snabb att ställa in. Min är obäddad och bössan skjuter bra.

• Like 2

Hipshot

Ok! 

Kommer att bli en sån förmodligen ... lurar på att tänka om ev.. slog mej nu.. ta en Bifrost till Legacyn för det siktet är förjävla bra när man lockar.. I kojan verkar man klara sig bra oavsett. Legacyns kolv är rätt kass för det höga montaget som Diarangen har, där skulle det lira fint.. 

Vi får se, allt hänger på hur Howan funkar när den väl kommer. 

hs_merkel
46 minutes ago Hipshot sa:

Ok! 

Kommer att bli en sån förmodligen ... lurar på att tänka om ev.. slog mej nu.. ta en Bifrost till Legacyn för det siktet är förjävla bra när man lockar.. I kojan verkar man klara sig bra oavsett. Legacyns kolv är rätt kass för det höga montaget som Diarangen har, där skulle det lira fint.. 

Vi får se, allt hänger på hur Howan funkar när den väl kommer. 

Bifrost tillverkas inte i dagsläget  till Shultz Larsen kanske kommer under 2020?. Laminat kan du få. 

Hipshot

Tycker deras hemsida är rätt kass, svårnavigerad.. Bifrost väger 1,3 ngt.. inbillar mej att laminatet är tyngre..

hs_merkel
8 minutes ago Hipshot sa:

Tycker deras hemsida är rätt kass, svårnavigerad.. Bifrost väger 1,3 ngt.. inbillar mej att laminatet är tyngre..

277486817_Screenshot_20191231-085927_SamsungInternet.thumb.jpg.ab026215faddce425499d0c2f3d44c9f.jpg1375905337_Screenshot_20191231-085955_SamsungInternet.thumb.jpg.7a365f49a43ea6a84d1bf9ca1500ca06.jpg

50gr men har för mig det skillde 80gram? När vi vägde men hittar inte bilden. T3 mot blaser kolv så kan skilja

Hipshot

Det konstiga är att GRS själva inte har en bättre hemsida..  KKC verkar ju sakna hemsida med, har för mej att KKC haft det tidigare..

Skit samma.. 

strävhår

Tack Ryberget, trodde jag var galen där ett tag.

• Haha 1

Ryberget
16 minutes ago strävhår sa:

Tack Ryberget, trodde jag var galen där ett tag.

Reagerade också på att inte fler garvade på den väldigt naturliga frågan :D:D

• Thanks 1

Hipshot

Nehe Bifrost fanns inte till Miniaction enl GRS själva :mad:

hs_merkel
1 hour ago Hipshot sa:

Nehe Bifrost fanns inte till Miniaction enl GRS själva :mad:

Vad skrev jag!?