Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

Järven

Nu tar vi det kallt...med en viltkyl.

Recommended Posts

killer_mouse

Rätt smart lösning 

Järven
12 hours ago PeterC sa:

Varför vill du envisas med att hänga in en fuktig djurkropp på en gång i kylen?

Jag har ingen annan stans att hänga den hemma än i kylen som jag bor.

Så antingen 18-20 grader beroende på årstid rumstemperatur med avslagen kyl eller slå på kylen på lägsta (förhoppningsvis runt 12-15 på inkommande) är det man har att välja på.

Jag funderar på om det inte skulle kunna vara bra med två ventiler och fläkt  utan kyla Första 12 timmar för fuktens skulle? 

PeterC
1 minute ago Järven sa:

Jag har ingen annan stans att hänga den hemma än i kylen som jag bor.

Så antingen 18-20 grader beroende på årstid rumstemperatur med avslagen kyl eller slå på kylen på lägsta (förhoppningsvis runt 12-15 på inkommande) är det man har att välja på.

Det blir en väldans massa fukt som ska bort det första dygnet så kylen kommer inte att klara av torkningen, med följd att fukten stannar på kroppen istället.

Järven
1 hour ago PeterC sa:

Det blir en väldans massa fukt som ska bort det första dygnet så kylen kommer inte att klara av torkningen, med följd att fukten stannar på kroppen istället.

Alternativet får bli att flå innan om det blir problem med fukt, på något sätt får man se till att det fungerar.

Järven

Dammsugit baksida och skurat in och utsida.

Jag har sparat 230v fläkten från förra skåpet som jag tänker montera så man kan få cirkulation om man vill.

Velar fortfarande om det ska in ventilation i dörren eller inte, borde det inte kunna vara en fördel att kunna köra med fläktcirkulation och lite ventilation utan kyla dom första 12 timmarna medans man vänta på att djurkroppen ska sjunka i temperatur.

Hur som gör dom väl ingen skada om dom är stängda så man kan väl knöka dit dom.

Järven

Lite terapijobb i dag med strömförsörjning åt 230v fläkten jag rövare ur det kvaddade skåpet, en separat strömbrytare monterades så man kan ha den igång när man själv önskar ha cirkulation på luften i skåpet.

Tanken är att tjyva ström från kontakten som slår i gång lampan när man öppnar dörren.

Provkört och klart.

20200112_160743.jpg

20200112_160811.jpg

20200112_164649.jpg

20200112_170125.jpg

20200112_171849.jpg

20200112_171926.jpg

• Like 1