Hoppa till innehåll

Tikka M55 .222 magasin - tips om var jag ska leta


Anders Ft

Recommended Posts

Hej.

Nykomling här till både jakt och forumet. Jag har än så länge teori och småviltkula klart och väntar på provtillfällen för övriga. Jag hittade en fin M55 .222 och har förstått att många tycker att det är en finfin bössa, men också att magasin till den är mycket svårt att komma över. Jag tänker att det vore bra att ha ett extra magasin tillgängligt och undrar om någon här har tips på var jag ska hålla utkik. Googlingar ger mest träffar på andra sidan jordklotet och dessutom inget ensamt magasin! :) Alla tips mottages tacksamt.

Mvh

Anders

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kan få ett rätt tråkigt tips. ?

Strunta i att skaffa ett extra magasin, och låt det du har sitta i bössan i princip hela tiden. 

Jag har svårt att se det stora behovet av flera magasin på en 222. Jag har en bössa med två magasin och jag använder i princip alltid bara ett. Det är sällan som magasinkapaciteten inte räcker till under vanlig jakt, och om så är fallet går det oftast snabbare att slänga in ett löst skott till än att byta magasin. 

Enda orsaken att ha två är om du tappar bort det enda. Den risken minimerar du genom att låta magasinet sitta i bössan. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 hours ago Arctic sa:

Du kan få ett rätt tråkigt tips. ?

Strunta i att skaffa ett extra magasin, och låt det du har sitta i bössan i princip hela tiden. 

Jag har svårt att se det stora behovet av flera magasin på en 222. Jag har en bössa med två magasin och jag använder i princip alltid bara ett. Det är sällan som magasinkapaciteten inte räcker till under vanlig jakt, och om så är fallet går det oftast snabbare att slänga in ett löst skott till än att byta magasin. 

Enda orsaken att ha två är om du tappar bort det enda. Den risken minimerar du genom att låta magasinet sitta i bössan. 

Jag skulle nog säga att fler magasin desto bättre mest pga att jag är en obotlig slarvkuk 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar för input. Det är väl risken för att vara en "slarvk*k" som gör att jag letar efter extramagasin. :D  Själva magasinen verkar tåliga och bra i sig. Men ok, Finland alltså. Min finska är...rostig.... Jag ska googla efter begripliga annonser. Tips på sidor välkomnas såklart.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...