Hoppa till innehåll

Justera avtryckare på Miroku 7500


Perra 231

Recommended Posts

Hej, jag har en Miroku 7500 Kombi i 12/7x57R, undrar om det går att justera avtryckaren för kulpipan (den bakre) på något sätt, den är lite trög och ojämn nu så fungerar inte något vidare till skott på längre håll. 

Finns det något enkelt sätt att justera avtryckare själv? måste jag lämna in den till en vapensmed? går det ens att justera avtryckaren? har jag rengjort/oljat den fel? 

Eller är det bara att gilla läget och bära 2 bössor (hagel och .222rem) när jag är ute och jagar fågel och bara anpassa mig till den när jag jagar småvilt och det ev. kommer rådjur

(har betydligt snällare avtryckare på studsaren jag skjuter mest med)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det lilla jag förstår om brytvapen så vill det väl oftast till att man (någon med rätt kunskap) får justera trycket genom att polera med bryne, i alla fall på många äldre bössor.

Dessutom bör dom väl inte vara för lätt injusterade då det i så fall kan förekomma risk för "dubblering" i och med att man har två...eller tre om det är Drilling uppspända mekanismer samtidig.

Har hört att bakre avtryckare brukar vara något hårdare injusterad än främre där det förekommer två.

Förklaringen till detta var att främre drar man mera rakt bakåt och bakre mera bakåt/uppåt vid avfyrning iom handens/pekfingrets placering i förhållande till hur dom sitter, sant eller inte.....fan vet ?

 

Kan det inte vara så enkelt att den bara behöver göras rent/service ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kanske är bäst att bara skicka in den på service. Blir väl helt enkelt inte bra när jag rengör själv, är svårt att komma åt allt och vill inte ta isär den mer. 

Tack för svaret!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...