Hoppa till innehåll

Aktivera barnen, och pappa.


Joacim

Recommended Posts

Har under långt tid försökt få dottern att bli kvar på någon fritidsaktivitet, men brukar sluta med att hon "skiter i det". "Orkar inte idag", "vill inte", "Vi kan göra det en annan dag". 

Men så för ett tag sedan la jag märke till att dottern och mellangrabben förordade att välja "Skate 3" när det skulle spelas på Xbox:et hemma, inget annat i princip var intressant. Som före detta skate:are kunde jag inte låta bli att triggas av tanken på att köpa en bräda och damma av de gamla färdigheterna. Med hjälp av en kille på jobbet (äldre än mig) vars son håller på att skate:a så lyckades Han få fram en bräda gratis och truckar + hjul för 600kr. Så nu ska vi se hur den "gamla gubbakroppen" (nyss fyllda 32år) fixar detta. Sist då jag återupptog mitt forna Bmxcyklande slutade det med en bruten tumme och uppskrapad kropp. Det är ju möjligen det som är det negativa, att detta KAN gå ut över jaktsäsongen om det vill sig illa - jag är dessutom inte känd för att gå in i något lite lätt heller utan det är fullt ös från start. 

Hur är det, är här några andra gamla skate:are här inne? 

20200214_145552.thumb.jpg.e6cbce2c9aa058a20e9a3ff563c6a1eb.jpg

IMG_1104.thumb.JPG.e541826e89cf17b69dd53b3507d6cd20.JPGDSC_1108.thumb.JPG.dfecf0986428ebd2d009810831ebf396.JPGDSC_1109.thumb.JPG.6079aff6e07edcdea3bd678f14dd29b7.JPG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago Joacim sa:

Så nu ska vi se hur den "gamla gubbakroppen" (nyss fyllda 32år) fixar detta. 20200214_145552.thumb.jpg.e6cbce2c9aa058a20e9a3ff563c6a1eb.jpg

IMG_1104.thumb.JPG.e541826e89cf17b69dd53b3507d6cd20.JPGDSC_1108.thumb.JPG.dfecf0986428ebd2d009810831ebf396.JPGDSC_1109.thumb.JPG.6079aff6e07edcdea3bd678f14dd29b7.JPG

Ja fy fan, det är till att vara lastgammal, hörru. Själv var jag ganska aktiv med skejtandet för 40 år sedan då jag var i 15 års ålder, junior.

Minns att man fick ett och annat skrapmärke som sved likt eld, precis som på de bilder du visar upp, tills man fattade att det är bättre att använda knä - och armbågsskydd, hjälm samt handskar, även om det kanske inte såg lika coolt ut.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Frågar du mig så är farliga tidsfördriv no-no, för att inte riskera jaktens framtid. Det måste vara riktigt roligt för att vara värt risken.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago MagnusN sa:

Frågar du mig så är farliga tidsfördriv no-no, för att inte riskera jaktens framtid. Det måste vara riktigt roligt för att vara värt risken.

Instämmer, men jag är liiite för rastlöst mellan jakterna för att inte hitta på något och Extremesporterna har alltid legat mig närmst hjärtat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Första gången på snowboard på många år. Blev lite stursk idag och eldade på. Och så släppte det på en isfläck. Landade på korsryggen. Hade glömt av hur sjukt ont det kan göra. Linkar runt som en gubbe nu när det börjar stelna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

51 minutes ago MagnusN sa:

Första gången på snowboard på många år. Blev lite stursk idag och eldade på. Och så släppte det på en isfläck. Landade på korsryggen. Hade glömt av hur sjukt ont det kan göra. Linkar runt som en gubbe nu när det börjar stelna.

Du ser, kan inte vara nog försiktig ? Så lika bra att gå ALL-IN ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 2/16/2020 at 6:31 PM, Joacim said:

Instämmer, men jag är liiite för rastlöst mellan jakterna för att inte hitta på något och Extremesporterna har alltid legat mig närmst hjärtat.

Klättring?

BMX?

MTB?

Enduro?

Eller/och kampsporter...

Å vill man gå sönder på riktigt kör man korp innebandy och dito fotboll!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, MagnusN said:

Första gången på snowboard på många år. Blev lite stursk idag och eldade på. Och så släppte det på en isfläck. Landade på korsryggen. Hade glömt av hur sjukt ont det kan göra. Linkar runt som en gubbe nu när det börjar stelna.

Alltid ryggskydd på mc och i skidbacken! Tänk på Fogdö!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

43 minutes ago lindgren sa:

Klättring?

BMX?

MTB?

Enduro?

Eller/och kampsporter...

Å vill man gå sönder på riktigt kör man korp innebandy och dito fotboll!

Innefotboll är dj-vulens påfund! Sliter sanslöst på kroppen - I lumpen spelade vi flera kvällar i veckan. Var rätt framgångsrik tills jag fick för mig att tackla en svens juniormästare i tyngdlyftning. Han skulle få smaka ribbstol! Killen flyttade inte på sig. Det gjorde däremot min hälsena. Flera centimeter uppåt varifrån den gick av...

Skateboard, rollerblades... Sabbade handlederna. Snowboard, sabbade handlederna ännu mer och bröt en tumme. Fotboll, förstörda fotleder som inte tål ett felsteg... Trimmad moppe, bruten tumme...

Jakt och skytte, några mindre blessyrer och stygn. Inget allvarligt!

... det är absolut inget fel i att vila sig i form inför kommande jaktsäsong :whistling:

@lindgren Kamsport kan jag förstå, men hur har du fixat de andra aktiviteterna!? Du ligger ju mest ner :D

/M

/M

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Maichel said:

 :whistling:

@lindgren Kamsport kan jag förstå, men hur har du fixat de andra aktiviteterna!? Du ligger ju mest ner :D

/M

/M

Kanske pga dom saker man ställt till med innan... ;)

 

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 hours ago lindgren sa:

Klättring?

Har jag utövat, kändes dock inte riktigt som min grej. Brorsan däremot blev rätt grym och tävlade lite. 

20 hours ago lindgren sa:

BMX?

Japp, har jag gjort i ett par omgångar. Dels när jag var liten och för knappt 10 år sedan hade jag en "comeback" under ett års tid. 

20 hours ago lindgren sa:

MTB?

Har jag aldrig gjort, men varit sugen. 

20 hours ago lindgren sa:

Enduro?

Tycker man blir för "låst" med sporter som ska utövas med motor, folk gnäller och det krävs tillstånd. 

20 hours ago lindgren sa:

Eller/och kampsporter...

Har jag aldrig fastnat för - för mycket disciplin månne? 

20 hours ago lindgren sa:

Å vill man gå sönder på riktigt kör man korp innebandy och dito fotboll!

Körde korpfotboll under ett par år med, riktigt kul. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-02-26 at 15:23 Joacim sa:

Har jag utövat, kändes dock inte riktigt som min grej. Brorsan däremot blev rätt grym och tävlade lite. 

Japp, har jag gjort i ett par omgångar. Dels när jag var liten och för knappt 10 år sedan hade jag en "comeback" under ett års tid. 

Har jag aldrig gjort, men varit sugen. 

Tycker man blir för "låst" med sporter som ska utövas med motor, folk gnäller och det krävs tillstånd. 

Har jag aldrig fastnat för - för mycket disciplin månne? 

Körde korpfotboll under ett par år med, riktigt kul. 


Ehm, var det inte barnen som skulle aktiveras? Låter mer som att du söker nåt åt dig själv :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago exabit sa:


Ehm, var det inte barnen som skulle aktiveras? Låter mer som att du söker nåt åt dig själv

2 flugor i en smäll? ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Klättring är bra. Går att göra riktigt, riktigt säkert och barnen tycker det är kul. De behöver ju dessutom inte börja om, eftersom de aldrig slutat klättra.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...