Hoppa till innehåll

Tikka T3 Picatinny


RmK-GBG

Recommended Posts

Hej, 

 

Jag har en Tikka T3 Sporter och en Tikka T3 Light (i en Boyds tumhålskolv) och Sportern har redan Picatinny installerad (Tikkas original köpt från jakt.se)

 

Nu är min fråga, i instruktionerna står det att man skall borra i lådan och knacka ner stiften för att få den mer rekylsäker. Det har jag inte gjort på Sportern,. Men nu när den även skall monteras på Light:en så undrar jag. Jag har ingen lust att borra i min låda. Mest för att jag är orolig för att det skall bli perfekt. 

Kan jag istället använda dubbelhäftande tejp modell "herrejössesstark" och sen skruva fast den med de fyra skruvarna i lådan. Den tejpen jag har är grym. Min tanke är att tejpen är såpass stark så den borde inte ge med sig vid rekylen och skruvrna håller det ytterligare.

Andra tillverkare tex Mountain Tactical har ett stålstift som går in i det främre fästets rekylklack. En snygg lösning, men dels så är det svårt att köpa saker från USA (ev exportrestriktion, tull mm) så jag vill helst köra på det jag har. 

 

Vad tror ni om detta? Några andra tips? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min picatinny är skruvad i lådan utan nåt annat emellan. 

Är rätt säker av erfarenhet att det kommer sitta tillräckligt om du inte ska skjuta monsterkaliber.

Jag tror faktiskt din tejp kommer sabba för dig. Så skit i den, det hade jag gjort.

/kalle

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago W.T. sa:

Min picatinny är skruvad i lådan utan nåt annat emellan. 

Är rätt säker av erfarenhet att det kommer sitta tillräckligt om du inte ska skjuta monsterkaliber.

Jag tror faktiskt din tejp kommer sabba för dig. Så skit i den, det hade jag gjort.

/kalle

 

Jo. Du kanske har rätt. Den ena är 6.5x55 och den andra är 8x57JS så det är ju inga monster direkt. Kör nog utan tejp eller något annat typ av lim. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...