Hoppa till innehåll

Vad tror ni har tagit det här rådjuret?


Givdul

Recommended Posts

Godkväll!

Fick bild av mor min på ett rådjur hon hittade i skogen. Som framgår av bilden var det ganska nyligen taget. Jag har inte sett det själv annat än bilderna.

Det är en get. Huvudet har blivit avskilt från kroppen, men det är inget ätet av bakdelen, inte heller har den "öppnats" för att det som tog den skulle äta några organ. Den är däremot lätt biten lite över hela kroppen, vilket syns i pälsen. Vad tror ni det är för djur som har tagit den?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago HuggyBear sa:

Lo

Lo brukar väl äta bakdelen och ibland organ? Inte heller bita på måfå över kroppen? Men tack för input! Menar inte att kritisera!?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago PAS sa:

Räv. /P

Rävar brukar väl gnaga bort huvuden om jag förstått det rätt?

Av det lilla jag läst mig till är det indicier som pekar på räv eller hund när det är bitet lite på måfå över kroppen. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Räven sätter jag min peng på.

Men vill man vara så säker det går att vara, då är det obduktion som gäller. /P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sedan kan rådjur kan ju dö av andra orsaker än att de blir rivna av rovdjur eller hundar. Sjukdom, trafik mm. Att räven sedan kommer dit och gör åverkan på kadavret är  inte det samma som att den dödat det.

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago underbron sa:

Sedan kan rådjur kan ju dö av andra orsaker än att de blir rivna av rovdjur eller hundar. Sjukdom, trafik mm. Att räven sedan kommer dit och gör åverkan på kadavret är  inte det samma som att den dödat det.

 

 

 

Helt sant. 

Ska höra mer med farsan imorgon om hur det såg ut. Att veta helt säkert vad som hänt lär man ju aldrig göra. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Givdul said:

Lo brukar väl äta bakdelen och ibland organ? Inte heller bita på måfå över kroppen? Men tack för input! Menar inte att kritisera!?

Förra vintern (då de va snö) blev ett rådjur påkört hemma i byn. Innan eftersöksekipage hittade det hade lon avlivat rådjuret å precis som här endast tagit med sig huvudet... De va de jag gick på vad jag TRODDE det va. ?

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, lindgren said:

Jävla trofejägare... tom så att dom tar getter!

Elle hur!? Ingen som helst känsla för moral å etik kattjävlarna ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...