Hoppa till innehåll

Ringduva


Per_B

Recommended Posts

Kommer inte ihåg vem som sa det men visst är hagelpatroner mer intressant än vanlig kul-ammunition :)  Bara att testskjuta med spridning mm är ju en vetenskap i sig, sköj!

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-03-04 at 06:54 sidelock sa:

Det är krutet som ger den oefterhärmliga doften, skar upp en svullen gyttorp special i lila papp och fjuttade på krutet.  pappen tillförde noll och inget.

Du har ingen själ....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Provskjutit några gamla Gyttorp fasan 12/65 US6. Vet inte hur gamla men 25st kostade tydligen 50 kr i alla fall. Bild nedan på en träff från 35 meter. Ser rätt lagom ut för ringduva tänker jag, Tog bilden från baksidan för då syns hålen lite tydligare. 

Gyttorp_Fasan_US6_12_65.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Se är ju såååå snygga :wub:

Sluta göra pappen illa nu, skjut den med omsorg på vilt och glöm inte den obligatoriska sniffen i tomhylsan efter skott!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-03-05 at 19:17 Per_B sa:

Kommer inte ihåg vem som sa det men visst är hagelpatroner mer intressant än vanlig kul-ammunition   Bara att testskjuta med spridning mm är ju en vetenskap i sig, sköj!

 

 

Skjuta träffbilder är kul, men gör dig själv och dina bilder en tjänst och åk till bauhaus och köp en 1,5m rulle m ” mjlökpapp”  kapa den exakt på mitten så har du 100m perfekt 75cm  träffbIldspapp. Skjut sedsn på 35m och fyll i träffarna med en bred penna, detta om du avser att fota och lägga ut bilderna. 
 

/P

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-03-08 at 17:07 Per_B sa:

Bra ide Culot, tackar! Perfekt för att öva sitt "prickskytte"!

 

 

Och vill du ha en guldstjärna av Culotten så skär sönder en plugg, ta nogsamma bilder där det framgår vilka komponenter som brukats för att sätta ihop puppan.. Det tillsammans med mjölpappen.. Han kommer älska dej! :wub::D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 8 mars 2020 at 17:07 Per_B sa:

Bra ide Culot, tackar! Perfekt för att öva sitt "prickskytte"!

 

 

Defakto så finns det en 75cm men kortare längd så pris prestanda när man kapar är fan så mkt bättre ... 

/P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Apropå det här med doft. Finns ju klara fördelar med att arbeta hemifrån. Skatorna har börjat komma nära huset och bössan ligger alltid redo. Idag var jag tvungen att avbryta ett samtal med en säljare med motiveringen "Du, det är ett gäng skator på tomten". Då han har samma böjelser som jag så fick jag 100% förståelse. Hittat en ask med Gyttorp Pheasant,  röd papphylsa. Kanske inte bästa prestandan men duger gott till skator och luktar ju himmelskt! Så nu sitter jag och boffar i papphylsan på arbetstid. Helt OK arbetsmiljö!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

40 minutes ago Fläskfia sa:

Apropå det här med doft. Finns ju klara fördelar med att arbeta hemifrån. Skatorna har börjat komma nära huset och bössan ligger alltid redo. Idag var jag tvungen att avbryta ett samtal med en säljare med motiveringen "Du, det är ett gäng skator på tomten". Då han har samma böjelser som jag så fick jag 100% förståelse. Hittat en ask med Gyttorp Pheasant,  röd papphylsa. Kanske inte bästa prestandan men duger gott till skator och luktar ju himmelskt! Så nu sitter jag och boffar i papphylsan på arbetstid. Helt OK arbetsmiljö!

Det låter inte fel alls, jobbar också hemifrån...men skatorna är inte särskilt samarbetsvilliga här :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...