Hoppa till innehåll

Björnklor/Örnklor


Tobias

Recommended Posts

Hej jag undrar om det finns någon som har björnklor och tänder till salu eller till skänks? Undrar även kring Örnklor och örnfjädrar. 

 

Mvh Tobias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

58 minutes ago Tobias sa:

Hej jag undrar om det finns någon som har björnklor och tänder till salu eller till skänks? Undrar även kring Örnklor och örnfjädrar. 

 

Mvh Tobias

Ska dom vara illegalt jagade?

Du skulle inte vela ha tag i något varg kranium också?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu vet jag inte vad du ska dem till men kolla med någon konservator eller liknande.

här finns det du söker, visserligen inte äkta men det kanske inte är nödvändigt heller.

https://skandiahardwood.se/webshop/pannben-ovriga-tillbehor/klor

finns säkert fler leverantörer om du letar runt lite

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

EU:s och Internationell reglering av handel med reglerade viltslag, typ varg, björn, järv, mfl samt örn medför mycket allvarliga följder om man inte respekterar reglerna, vi talar art-brott och fängelse.

Att omsätta en örn kräver cites intyg och även då är det med förbehåll. 
 

För björn är det enklare men det kräver fortfarande dokumentation, saknas det så är överlåtelsen illegal och med rättsliga följder.

 

Frågan är då vem eller vilka är så befriade från sans och vett att vidgå brott/begå brott eller uppmana till brott på ett offentlig och allmänt forum? 
 

Nåja detta verkar vara en uppenbar provokation av oklar anledning eller någon som behöver en stilla och hjälpande hand i tillvaron. /C

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu vet jag inte om ditt svar var en reaktion på mitt svar? Ser att jag kan hag varit otydlig. Jag menar givetvis inte att man ska handla med äkta vara utan intyg. Utan att konservatorer kan ha "klor", tänder osv av konstmaterial hemma.

 

Vad TS syfte med klor och fjädrar är fortfarande höljt i dunkel. Behöver inte vara märkvärdigare än att man ska ha det till något lajv, teateruppsättning, sätta på väggen hemma eller vad som helst. Är nog många som inte jagar som inte har den blekaste aning om cites intyg etc. Gissar att om jag frågar på jobbet har det stora flertalet inte en aning.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kära broder, jag svarade enbart på TS insatser på forat.

Kan inte finna fel på ditt inlägg. /C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bäst är nog att undvika delar av större rovdjur.

Kan bli jäkligt dyrt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt är det säkert lika ”coolt” med ett halsband med minkskallar som en björnklo. -C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eller bävertänder,grävlingklor ,älgtänder mm.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...