Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

ozzian

Bara jag som funderar?

Recommended Posts

ozzian

Väldigt många swarrar med mera som säljes för under halva priset,, och alla av nyreggade medlemmar?

• Like 1

Dansken

Var noga med vad ni köper- och av vem.
Om en affär låter för bra för att vara sann är den ofta det.

killer_mouse
5 minutes ago tecno sa:

Ett förslag till ny regel på forumet.

Nyreggad medlem SKALL skriva x antal vettiga inlägg innan man får sätta in en säljes annons!

På detta sättet sållar vi ut bedragarna för de orkar inte börja skriva vettiga inlägg.

Är väl bara tyvärr att flytta säljes bakom inläggsväggen vi har 

• Like 1

tecno
Just now, killer_mouse said:

Är väl bara tyvärr att flytta säljes bakom inläggsväggen vi har 

Och hur fungerar denna vägg??

killer_mouse

Under ett antal inlägg så ser du varken runt lägerelden eller dagböckerna kan vara nått mer men dom två är det iaf 

ozzian
8 hours ago Dansken sa:

Var noga med vad ni köper- och av vem.
Om en affär låter för bra för att vara sann är den ofta det.

ja jag vet ju inte om den med sarre z8 i var ok,, men den hade använt ett gammalt känt forumnamn,, eller nästan samma, och då tror man ju på dem,, och den annonsen kanske var ok.

jag blev lurad men hade ej köpbehov,, om det var lurendrejerier.

PerT

Alltså, nu har jag tittat igenom 5 första sidorna i säljes. Av de stora märkena zeiss, aimpoint, swarovski mfl så hade alla säljare utom två färre än 4 inlägg totalt..

det var oväntat många. Kan moderatorerna se hur många individer som har flera nicknames och som pysslar mkt med försäljning. Känns spontant som att ngt gått galet. Varje tilltänkt kund identifieras ju av säljaren som säger oj hoppsan "jag råkade sälja till en annan". Eller att dom försvinner med pengarna utan att leverera. Känns faktiskt lika illa eller värre här jmf blocket och robsoft.

Ingen köpare som fått oväntat besökt av Kalle Kofot eller jakthatare?

Hipshot
11 hours ago tecno sa:

Nyreggad medlem SKALL skriva x antal vettiga inlägg innan man får sätta in en säljes annons!

På detta sättet sållar vi ut bedragarna för de orkar inte börja skriva vettiga inlägg.

Drog just exakt detta förslag till Niclas som äger forumet för .. snart två veckor sen, jag gissar att vi landar i just detta förfaringssätt inom kort. Vi slipper en del annat skit också med denna regel.

• Thanks 2

ozzian

Förslag

sätt en markering på alla nya fram till ex 100 inlägg

behöver ju inte stå bandit,, kan ju vara en bild på en RÖD nyfödd älgkalv?

Hipshot

Ett generellt tips.. innan vi får något på plats.. kan vara att avkräva namn och e-mail på säljaren innan ev affär. Googlar man mailadressen och får noll träff så skulle jag börja dra öronen åt mej..

• Like 1

Givdul

Tycker också att det är bra att begränsa åtkomsten till köp/säljdelen av forumet till medlemmar som åtminstone i någon utsträckning är mer aktiva på forumet. 
Det kan ju tänkas att någon har en jaktpryl eller liknande att sälja och blir medlem bara för att ha ett gratis ställe att lägga ut en annons till rätt målgrupp. Personen är ingen lurendrejare men det är ju fortfarande att utnyttja ett forum för gratis annons. Tycker därför köp-och säljdelen ska begränsas till endast oss som är  långvariga/aktiva medlemmar för det är ju till för oss i någon mån. Är man inte medlem eller alldeles nyregistrerad enbart för att man vill sälja saker här får man vända sig till blocket, tradera, facebook eller dylikt. 

M-98
På 2020-03-22 at 12:27 tecno sa:

Andra forum så måste du ta en bild med ditt nick handskrivet på ett papper placerat under varan och datum. Det skall vara med blått bläck.

Päson

Var hittar jag infon om hur många inlägg som krävs för att få tillgång till forumets olika delar? 

Hipshot
26 minutes ago Päson sa:

Var hittar jag infon om hur många inlägg som krävs för att få tillgång till forumets olika delar? 

Bra fråga.. jag kollade runt lite och insåg att jag inte kunde hitta detta. 

Ska försöka få in det i fliken "Villkor och Regler".

• Thanks 1

killer_mouse

Tror det är hundra inlägg och avdelningen med presentationerna räknas inte 

• Thanks 1

Päson
3 hours ago Hipshot sa:

Bra fråga.. jag kollade runt lite och insåg att jag inte kunde hitta detta. 

Ska försöka få in det i fliken "Villkor och Regler".

Jo jag har också letat. Nu blev jag tvungen att fråga i och med att jag som är flitig läsare men tyvärr inte skriver så mycket kommer bli drabbad. Får helt enkelt börja skriva mer😀

• Like 1

Eamonn
4 hours ago Päson sa:

Jo jag har också letat. Nu blev jag tvungen att fråga i och med att jag som är flitig läsare men tyvärr inte skriver så mycket kommer bli drabbad. Får helt enkelt börja skriva mer😀

Efter 4,5 år är jag äntligen över gränsen!

• Haha 1

Skuffen

Blir många seriösa drabbade av det här också som inte skriver mängder och spaltmeter med inlägg... 

Hur tänks det där? 

nuke
9 hours ago Skuffen sa:

Blir många seriösa drabbade av det här också som inte skriver mängder och spaltmeter med inlägg... 

Hur tänks det där? 

De får överväga att antingen skriva några inlägg eller leva med problemet.

/Markus

• Haha 2

BigJim

Syftet med ett forum är att skriva och delta i trådarna. Det finns ju andra köp-och-sälj ställen på nätet, om man primärt vill kränga grejor.

• Like 1