Hoppa till innehåll

Bälte.


karelsk blandning

Recommended Posts

Väntar på nya bältet men stoppade några nya nitar på det jag använder bara för att se hur det blir.20200522_084344.thumb.jpg.5506458614df68ea3f39b2071fdb1a1e.jpg20200522_084321.thumb.jpg.f14c734fd1d816edda6c6bcbb4b672d0.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bild på nya, funderar om jag ska sätta som i det andra bältet i varannan eller i varje på det här.20200518_193905.thumb.jpg.4904b5ac43c6a1abf7968192ddd844df.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Snart helt klart men använder det under tiden, har inte kommit mig för att sätta dom större i mitten ännu som i det högre upp i tråden.

20200712_115752.jpg

20200712_115723.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago lsjonsson sa:

Många nitar! Det ser fint ut!

Jo några 100 är det iaf, minns inte vad hon så att det gick till mitt på bilden.

Få se om det fungerar lika bra som det gamla i skogen med eller om det bara fungerar till fiske. 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är även det svarta klart för nya ägaren, ligger i bilen och väntar på hämtning.

Gick lite drygt 200 nitar till det, jag har bara satt dit och tryckt nitarna med tång och skurit ut för spännet.

20200712_115811.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago karelsk blandning sa:

Nu är även det svarta klart för nya ägaren, ligger i bilen och väntar på hämtning.

Gick lite drygt 200 nitar till det, jag har bara satt dit och tryckt nitarna med tång och skurit ut för spännet.

20200712_115811.jpg

Snyggt!:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago karelsk blandning sa:

Jo några 100 är det iaf, minns inte vad hon så att det gick till mitt på bilden.

Få se om det fungerar lika bra som det gamla i skogen med eller om det bara fungerar till fiske. 

Ja, det ser man med blotta ögat att det har gått åt X hundra nitar!:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Inte jag själv som gör bältena, hjälper bara till och skära skinnet och fixar små grejer.

Har sytt och gjort upphängningarna till bältet här på morgon och har kvar att slipa några skruv nitar lite kortare före leverans.

 

Jag tror att mitt eget bälte är 8cm brett det som alltid används men har bett om ett till på 6cm.

Är nog lite tycke och smak hur brett man vill ha och vad som är bekvämt använda.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sett att senaste bältet i tråden används flitigt av ägaren, alla turer vi varit på är det använt iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago jakobj sa:

Har ett bälte, extremt likt. Tillverkat i Klimpfjäll av en duktig lokal slöjdare.

Vänstra kniven är egentillverkning. Helträslire.

20210402_164937.jpg

Den där högra kniven platsar inte på ett sånt bälte.

Vad har du för bredd på ditt?

Det ser ut väl använt, bara man oljar dom ibland så håller dom länge.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago karelsk blandning sa:

Den där högra kniven platsar inte på ett sånt bälte.

Vad har du för bredd på ditt?

Det ser ut väl använt, bara man oljar dom ibland så håller dom länge.

Swingbladen måste ju vara med ?

65mm. Han tog mått på mig innan han gjorde bältet men det har töjt sig så mycket att det är lite för stort numera. Om man bara har tunna kläder på sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 hours ago jakobj sa:

Swingbladen måste ju vara med ?

65mm. Han tog mått på mig innan han gjorde bältet men det har töjt sig så mycket att det är lite för stort numera. Om man bara har tunna kläder på sig.

Det går inte att flytta in spännena lite så det blir kortare?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...