Hoppa till innehåll

Hur avgöra om en Hagelpatron i kombination med ett Hagelvapen är bra eller inte


Per_B

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
På 2020-06-09 at 17:29 Per_B sa:

om jag av någon anledning skjuter "snett" så vore det bra om alla hagelen missar rådjuret.

Det är nog få förunnat att skjuta så dåligt att alla hagel missar ett rådjur.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-06-12 at 22:07 Ken1 sa:

Skulle vara riktigt intressant att få veta hur många som test skjuter ALLA nya patroner dom skjuter. Märke hagelstorlek laddvikter osv. Skulle tro att 99.9% inte gör det!!!!

Själv funka jag så att.

- träning/tävlingspatron testas på lerduvor. Ser träffarna bra ut och det känns bra så är det ok. Samma med jakt igentligen. Har naturligtvis stött på patroner som ballar ur helt!!!!!! Vapenringen exklusive är ett exempel men djuren dog dock inte som jag ville.

Du är ju för jävla skön Ken1!!!

Du mular till höger och vänster med stort leende som inget är svårt.. med Olympic!!! En patron som tidvis, i min bössa, har svårt att avdagata en löpkaja med trasig vinge på marken inom 30 meter.. Andra så smäller bara tändhatten, patronen öppnar delvis och haglen rinner ur pipan.. Och gnäller sen på Vapenringen Exklusiv som i praktiken är en Winchester XX eller något liknande dvs en *riktig* kvalitetspatron.. 

:D:whistling::D:whistling::D

3 hours ago Mr P sa:

Det är nog få förunnat att skjuta så dåligt att alla hagel missar ett rådjur.

Det är dessvärre väldigt sant.. :down:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

37 minutes ago Hipshot sa:

Du är ju för jävla skön Ken1!!!

Du mular till höger och vänster med stort leende som inget är svårt.. med Olympic!!! En patron som tidvis, i min bössa, har svårt att avdagata en löpkaja med trasig vinge på marken inom 30 meter.. Andra så smäller bara tändhatten, patronen öppnar delvis och haglen rinner ur pipan.. Och gnäller sen på Vapenringen Exklusiv som i praktiken är en Winchester XX eller något liknande dvs en *riktig* kvalitetspatron.. 

:D:whistling::D:whistling::D

Det är dessvärre väldigt sant.. :down:

Just vapenringen exklusive va den första patron jag testade på papper för ca 33år sen. Jämförde då med en annan Winchester patron med us 2 och det va som natt och dag!!!! Har nog ett paket exklusive om du vill ha 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...