Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

lsjonsson

Svante Nilssons vapenhandel upphör 18/6-20

Recommended Posts

lsjonsson

Svante Nilssons vapenhandel i Uppsala stänger ned för gott p g a hög ålder den 18/6-20. 

Källa grannforat!

robban.jagaren
46 minutes ago lsjonsson sa:

Svante Nilssons vapenhandel i Uppsala stänger ned för gott p g a hög ålder den 18/6-20. 

Källa grannforat!

Tror du har vare inne och tjuvgluttat lite på fejsboken! 🤭

• Haha 2

Ken1
53 minutes ago lsjonsson sa:

Källa grannforat!

Är en stor sorg!!! Lena och Staffan va alltid roligt att besöka! Blev liksom en heldag........

lsjonsson
1 hour ago robban.jagaren sa:

Tror du har vare inne och tjuvgluttat lite på fejsboken! 🤭

Har du tappat vettet karl??? Aldrig i livet! Nedan är källan!:down:

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=56&t=270967

• Haha 1

lsjonsson
1 hour ago Ken1 sa:

Är en stor sorg!!! Lena och Staffan va alltid roligt att besöka! Blev liksom en heldag........

Ja visst är det sorgligt när butiker läggs ner!

Hipshot

Jag ska försöka hinna med ett besök innan de stänger såvida de inte gjort det redan? Hade koll på detta redan via kontakter.. Det är verkligen en epok som går i graven.. kommer helt klart sakna dem!

strävhår
18 minutes ago, DallasDave said:

Men att ingen tar över då? Det borde väll finns en hel del intresse i det?

Tror interjakt "tar över".

Holz
På 2020-06-15 at 07:38 Hipshot sa:

Jag ska försöka hinna med ett besök innan de stänger såvida de inte gjort det redan? Hade koll på detta redan via kontakter.. Det är verkligen en epok som går i graven.. kommer helt klart sakna dem!

Den 18:e bommar de igen så du har idag och imorgon på dig. Tänkte själv svänga förbi imorgon och insupa atmosfären en sista gång.

edge
2 hours ago DallasDave sa:

Ja okej. Ja det verkar lustigt att det bara går i graven. Men tar interjakt över försvinner Jaguargruppen som dem har varit medlemmar i.

Bolaget är överkapitaliserat med en soliditet på över 85%, d v s den här typen av bolag säljer man inte vidare. Någon annan får istället ta över lokalen och börja om.

https://www.allabolag.se/5560362435/bokslut

• Like 1

Hipshot

Var förbi idag och sa hej till Lena, Staffan har corona och var såvitt jag fattade hemma, inte på sjukan och på bättringsvägen.

Väldigt lugnt i butiken, inga superreor eller något, de kunde inte  pga C-19.. Väldigt tomt i vapenhyllorna med, visst fanns där bössor men långt ifrån så trångt som det kunde vara tidigare.

Jens blir tydligen kvar med nya ägaren som nu stänger och så blir det renovering och ombyggnation. 

Sen som jag fattade det på Lena så kommer det kvarvarande i vapenväg osv reas ut av Interjakt som en kick-off när de öppnar igen.. med reservation för att jag missuppfattade vad hon sa.

Lite tråkigt är det helt klart.. Lena var inte helt ok med tanken ännu, hon ville köra på.. De måste vara arbetsnarkomaner de där två!

Innan jag drog så ta jag åt Lena att tagga ned, pensionärslivet har sina fördelar osv.. 

Hon berättade förövrigt att Staffan sålt vapen åt en familj i 4 generationer.. Det är rätt stort!! 

Många kunder som kommer sakna dem är jag helt övertygad om..

• Like 2

Dansken

Synd jag inte visste du skulle dit.
Då skulle jag bett dig hälsa så gott till dom båda från "Dansken med hundarna"
Det var det första Lena frågade till när vi kom in i butiken: Hur är det med hundarna?

Holz

Var förbi igår och önskade Lena lycka till med pensionärslivet. ”Det kommer nog ta ett tag att vänja sig vid” sa hon. 
Enligt Jens har nya ägarna köpt upp varulagret så kan nog vara att de kör en drive när de öppnar upp nya butiken.

erik.jader

Lite skön old school att få följesedlar därifrån. Handskrivet med kopia från carbonpapper. Sen faktura typ tre månader senare. 

Hipshot

Samma följesedel fungerade som lånelicens.. finns någon butik öht som var lika generös med lånelicenser?? 

Första bössan jag köpte där, en Anschütz 22 WM, handlade jag nog på ren överraskning. Jag hittade pangen, hade väl ngr frågor.. och vips så var jag påväg därifrån med bössan i fodral begagnat kikarsikte samt en vapenrem på köpet. Den hängde med ganska länge faktiskt.. 

De hade i alla fall en del vapen under försäljning så de kommer att behålla namnet och jobba en del hemifrån med det under en tid, ett år ev pratade Lena om.

Skulle vara kul att höra hur många gånger det skitit sig, hur många gånger de här utlånade vapen hamnat fel.. missförstå mej rätt, inte på något vis ute för att hänga ngn men rent nyfiken bara. Jag har handlat där sedan 1988 och de lär ju ha lånat ut sjuka mängder vapen under alla dessa år.. Iom att de fortsatte så tror jag att det gått väldigt bra för dem och jag tror att de sålde väldigt många vapen på så sätt. Undrar varför inte fler handlare är mer generösa med utlåning?  Jag som vapenkund uppskattade detta förbannat mycket!

Holz

Finns väl ett fall med en annan butik i Mälardalen som lånade ut lite väl friskt och fick myndighetens ögon på sig, vilket medförde att det gick ut strängare direktiv och påföljder för felaktig utlåning...!?