Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Hipshot

Jakten censurerad i sociala medier..

Recommended Posts

Hipshot

Min fru höll surrade om att hon testat att dela ngt som innehöll ordet "jakt" på facebook.. Det gick inte.. Hon frågade om jag hade uppfattat detta? Hade jag inte så jag testade, tog en random tråd som utloggad dvs en publik tråd.. 

Tvärstopp, brott mot communityreglerna.

Gjorde samma sak med en random tråd från Robsoft.. Det gick bra.

Alltså tycker inte facebook om ordet jakt.. 

Undrar hur listan över förbjudna ord på facebook ser ut? Och jag undrar i vilken takt listan växer vartefter vårt rätt sjuka samhälle tuffar vidare i samma härliga destruktiva tempo?

MarkusR
10 minutes ago Hipshot sa:

Min fru höll surrade om att hon testat att dela ngt som innehöll ordet "jakt" på facebook.. Det gick inte.. Hon frågade om jag hade uppfattat detta? Hade jag inte så jag testade, tog en random tråd som utloggad dvs en publik tråd.. 

Tvärstopp, brott mot communityreglerna.

Gjorde samma sak med en random tråd från Robsoft.. Det gick bra.

Alltså tycker inte facebook om ordet jakt.. 

Undrar hur listan över förbjudna ord på facebook ser ut? Och jag undrar i vilken takt listan växer vartefter vårt rätt sjuka samhälle tuffar vidare i samma härliga destruktiva tempo?

Noterade detta häromveckan. Länka hit funkar inte på fejjan. Lite synd då vi kunde nå nytt folk i alla jaktgrupper. 

Järven

"hunt saboteurs sweden" verkar däremot gå alldeles utmärkt att dela vad det verkar. 

Vi kanske får byta namn till "Hunt-Sidan" ?     :whistling:

• Like 1

Franchi

Jag blev nekad att öppna ett konto på Facebook när jag skulle kolla på de sidor som var jaktrelaterade. De krävde helt sonika en bild av mig som jag skickade. 2 dagar senare återkom Facebook som sa att jag inte fick öppna något konto där eftersom jag inte var trovärdig.

Ha de.

Dahla

Undrar om Mikael Jägare finns på nylleboken...

robban.jagaren

Bättre att dissa bajsboken som är full av antijakt propaganda.

LGH

En ganska trolig anledning är att det inte rör sig om någon konspiration mot jaktrelaterade saker utan snarare att en tjänst kontrollerar att man inte länkar till domäner som är kända för att leverera (eller ha levererat) malware till domänens besökare. Jaktsidan har vid flera tillfällen gjort just detta (om man inte har någon kaka satt skickas man vidare till någon sjukt skum "köp en router"-sajt, senare bitcoin mining i webbläsaren).

Har arbetat en del med liknande system själv, frågan då är väl mest hur länge svartlistningen gäller.

• Like 1