Hoppa till innehåll

Kikarfästeproblem


Per_B

Recommended Posts

Hej!

Lite strul med fästen till kikarsiktet. Fästet till vänster passar på båda baserna men fästet till höger (Weaver) passar inte på basen till vänster! Det går inte att skruva fast ordentligt där.

Skillnaden är att fästet till vänster (vet inte vilket märke det är) kan pga av sin konstruktion sitta på baser av lite varierande bredd, men det till höger kräver en bas som har väldigt exakta mått... lite opraktiskt!

 

Är det någon som kan några detaljer om fästet / basen till vänster? Eller skillnaden mellan de två fästena / baserna?

 

Skulle alltså vilja byta ringarna på de två bössorna (eftersom den ena ringen har extension som jag behöver på andra bössan), baserna vågar jag inte flytta /  röra!

Annars så får jag köpa nya Weaver extension ringar (1tum tub) till bössan till höger.

 

Capture.PNG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spontant så tycker jag nog att om fästet är gjort med tajta toleranser så är det en fördel ;)

Fästet till höger ser ut som weavers egna "top mount" Dom kanske inte ser så mycket ut för världen, men vill man ha ett montage som är så litet som det bara går så är man inte fel ute.

Jag är nästan mer benägen att misstänka fel på baserna, är dom i aluminium så är det lätt hänt att slagmärken på fel ställe gör att ringarna inte går ner som dom ska. 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...