Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• gaston
      By gaston
      Warne Maxima 30mm mediumhöga, för weaver/picatinny 500:- *SÅLDA*
      Leupold QRW 1-tums mediumhöga, för weaver/picatinny 700:-
      Priser inkl. frakt i blåpåse.
    • mosaikgurami
      By mosaikgurami
      Någon som har Warne Maxima Brno 1tum Kikarfästen, 16mm Kilbas/laxspår, Höga 13,6mm som dom vill sälja eller byta mot ett par medium som i princip aldrig lämnat skåpet. Tveka inte att hojta till.
      /Magnus
    • mosaikgurami
      By mosaikgurami
      Någon som har Warne Maxima Brno 1tum Kikarfästen, 16mm Kilbas/laxspår, Höga 13,6mm som dom vill sälja eller byta mot ett par medium som i princip aldrig lämnat skåpet. Tveka inte att hojta till.
      /Magnus
    • karling
      By karling
      Hallå!
      Har några ringar till övers som jag tänkte se om det finns intresse för.
      1. Warne Maxima 30 mm höga (fasta). 400:- (Sålda)
      2. Leupold QR 1 tum höga extension. 350:-/st.
      Ringarna är väldigt lite använda och i jättefint skick. Står för frakten med Postnord.
      Skicka ett PM om intresse finns!

• Arve
      By Arve
      Äntligen är jaktsäsongen slut, så man får tid för sina långhållsprojekt! Här är ett som någon annan kan få fortsätta med: 1st CG80 i kaliber 6,5x55. Modifierad för kikarsikte, dvs. weaverklackar, böjt slutstyckshandtag, kvartssäkring. För ovanlighetens skull är denna CG80 INTE slutskjuten på banan innan den blev jaktvapen. 
      Tror den kan bli en riktigt bra långhålls- eller bänkbössa. Allt stål är skitfint men kolven är av generation 1 och lite hemmapulad. Vikt 4,8kg utan kornring. 63cm pipa. Kortad slaglängd. Snärtig och fin tryckpunkt. Snabbfästen fram och bak, passar stödben. Sprider 25mm@90m med Norma DL och en Norlett 7x32 - sannolikt mindre med en bra skytt och ett bra sikte.
      Förste ägaren hävdar att han bara hann skjuta "typ 3000 skott" innan han investerade i en Sauer. Jag har ingen piptolk, men kan i.a.f. se att bommarna är skarpa. Svårt att fånga på bild men jämfört med min CG63 är skillnaden uppenbar. Det f.g. ägare har hunnit är att såga i kolven och montera en ställbar Anschütz-bakkappa - ful men funkis.
      Pris 1 500kr. 
      Kitt för sidosäkring kan medfölja om så önskas.
      Jag bor i Enköping, ganska nära E18 och skjutbanan. Har en kolvkamshöjare och ett äldre kikarsikte att provskjuta med. 

Fler bilder: 

Sign in to follow this  
Per_B

Kikarfästeproblem

Recommended Posts

Per_B

Hej!

Lite strul med fästen till kikarsiktet. Fästet till vänster passar på båda baserna men fästet till höger (Weaver) passar inte på basen till vänster! Det går inte att skruva fast ordentligt där.

Skillnaden är att fästet till vänster (vet inte vilket märke det är) kan pga av sin konstruktion sitta på baser av lite varierande bredd, men det till höger kräver en bas som har väldigt exakta mått... lite opraktiskt!

Är det någon som kan några detaljer om fästet / basen till vänster? Eller skillnaden mellan de två fästena / baserna?

Skulle alltså vilja byta ringarna på de två bössorna (eftersom den ena ringen har extension som jag behöver på andra bössan), baserna vågar jag inte flytta /  röra!

Annars så får jag köpa nya Weaver extension ringar (1tum tub) till bössan till höger.

Capture.PNG

Patrik L

Spontant så tycker jag nog att om fästet är gjort med tajta toleranser så är det en fördel ;)

Fästet till höger ser ut som weavers egna "top mount" Dom kanske inte ser så mycket ut för världen, men vill man ha ett montage som är så litet som det bara går så är man inte fel ute.

Jag är nästan mer benägen att misstänka fel på baserna, är dom i aluminium så är det lätt hänt att slagmärken på fel ställe gör att ringarna inte går ner som dom ska. 

• Thanks 1

Per_B

Tror du har rätt med att det är Weaver Top Mount Patrik!

De här får jag köpa mig så får jag extension också!

Capture.PNG