Hoppa till innehåll

Köpa Ammunition online - fraktkostnad - butikslista


Per_B

Recommended Posts

Letat lite på internet för att se var man kan köpa ammunition online och få den skickad till sig, samt vad frakten kostar.

Framförallt känns det ju som det kan vara lockande om man gärna vill prova en viss ammunition och inte kan få tag på den på rimligt köravstånd.

Fraktkostnad vid köp av ammunition, samt ett litet exempel:

 

............................................................................................................................................  Norma Oryx 9,3x62 15g

 

ammocenter.se - 200 kr i frakt

asonjakt.se - 79 kr , fraktfritt vid köp för mer än 1000 kr.  ..................................................... 1044 + 0 = 1044 kr

www.vildmarkshornan.com - 100 kr, fraktfritt vid köp för mer än 500 kr. ........................... 1044 + 0 = 1044 kr

www.rmjakt.se - 195 kr , verkar dock inte skicka fler än 4 askar. ........................................  709 + 195 = 904 kr  

www.fritidvildmark.se - 1-3 Ask 185 kr och 3-5 Ask 225 kr, fler än 5 askar på offert. ...... 1020 + 185 = 1205 kr 

www.pnjakt.se - från 99 kr upp till 129 kr ................................................................................1004 + 99 = 1103 kr

www.vapex.se -  127kr  ........................................................................................................... 1058 +127 = 1185 kr

www.astrosweden.se - 495kr ................................................................................................ 1075 + 495 = 1570 kr

www.staffansvapen.se - 193kr............................................................................................... 1029 + 193 = 1222 kr

www.landbys.se - 149kr.......................................................................................................... 1119 + 149 = 1268 kr

www.vildsvin.se  ..................................................................................................................... 1159 + porto 800g 

 

Observera att jag inte provat någon av dem själv. 

Tipsa gärna om jag missat någon butik eller om ni vill rekommenderat / varna för någon särskild butik.

 

Har redigerat och lagt till pnjakt och vapex. Jag har inte lagt in kruttunnan ännu för det är inte helt tydligt / smidigt upplagt på hemsidan vad som gäller för att skicka ammunition angående licenser, frakt mm.

Lagt till Astro och Staffans vapen. Lagt till Landbys.

Redigerat igen och lagt in ammocenter.se

Redigerad med Per_B
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min lokala butik tar hem det jag vill ha och det gör att jag hellre stödjer dom även om priset kanske blir lite högre.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min lokala butik ingår i en stor kedja, verkar inte som de tar hem på min förfrågan i alla fall. Man annars håller jag med, handlar absolut mycket hellre hos lokala handlaren!

Men om det är något man absolut inte får tag på så var ju faktiskt fraktkostnaderna inte så avskräckande som jag trodde.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat min lista på ställen som man kan handla ammunition online ifrån. Känns dock lite sådär att maila in kopia på licens och körkort.. eller vad tror ni? Inget att oroa sig för? Känns lite som en sista utväg om man verkligen inte får tag på vad man vill ha i någon närliggande affär.

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...