Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Per_B

US 7 - Fågel eller Lerduva

Recommended Posts

Per_B

Nice!  Trist med de där plastförladdningarna! Inte för att jag är någon fanatisk miljövän precis, men jag tänker på risken att korna får i sig dem. 

Om jag nu tolkade dig rätt pmt, att plastförladdningarna är "på väg ut" tolkade jag som "på väg bort" men så var det kanske inte?

pmt
7 minutes ago Per_B sa:

Om jag nu tolkade dig rätt pmt, att plastförladdningarna är "på väg ut" tolkade jag som "på väg bort" men så var det kanske inte?

Jo

/T

• Like 1

culot
11 hours ago pmt sa:

Jo

/T

Dom tror att om dom ger motståndarlaget lillfingret så nöjer dom sig med det ? Är det för att dom tror att dom ska få behålla blyet ? 

Per_B
6 hours ago culot sa:

Dom tror att om dom ger motståndarlaget lillfingret så nöjer dom sig med det ? Är det för att dom tror att dom ska få behålla blyet ? 

Eller så tycker engelsmännen som jag att det är trist med massor med plast på gården.

Vildand
På 2020-09-07 at 21:54 pmt sa:

I princip hela Gamebores sortiment kommer med fiber och hylsa nästa år, även banpluggen.... Platförladdningarna är på väg ut på bred front just nu... 

/T

Köpte på mig 1000 av ovanstående med fiberförladdning för att prova i höst. 3,80 ficka jag ge gör jag för mig.

• Like 1

exabit
19 hours ago Per_B sa:

Eller så tycker engelsmännen som jag att det är trist med massor med plast på gården.

Såg nåt inlägg på Fejan igår (någon brittisk sida men minns inte vilken) om blyförbud i EU och en av kommentarerna löd ungefär "We're not part of the EU anymore - leave us the FUCK alone!" :D

Gissar att Gamebore fattar hur vindarna blåser och vill säkerställa att de kan sälja produkter även framöver.

• Like 2

culot
2 hours ago Patrik L sa:

Jag vet inte riktigt hur ni andra resonerar, men jag är sådan att jag inte lämnar så mycket som ett godispapper efter mig. Det är bara sådan jag är (eller uppfostrad kanske).

Att då stå och skicka hundratals plastförladdningar omkring mig, speciellt över vatten där skiten flyter iväg, känns helt enkelt som en jävligt tveksam dubbelmoral...

Jag är positiv till biologiskt nedbrytbara förladdningar. 

Det är jag åxå om de även  blir tillgängliga för gemene man,  sen är Jag är tillräckligt gammal för att minnas Rigello- ölburkarna i " miljöplast"  som skulle förmultna...  

culot
5 hours ago Vildand sa:

Köpte på mig 1000 av ovanstående med fiberförladdning för att prova i höst. 3,80 ficka jag ge gör jag för mig.

Banplugg ?  elr jaktpluggen m   " nedbrytbar  tätning "  +  fiber

Vildand
7 minutes ago culot sa:

Banplugg ?  elr jaktpluggen m   " nedbrytbar  tätning "  +  fiber

Jaktplugg.  32 gram us 5

charlie

Om jag inte missminner mig är de stora organisstionerna i UK överens om att förbjuda bly. 

De stora tillverkarna kommer redan nu med adekvata bly/plastfria alternativ. Jag har testat flera av patronerna och de är bra, för att inte säga mycket bra. Senast i tisdags såg jag änder plockas ner på +35 m och det var  inga halvdöda stackare utan lampan släcktes direkt kan man säga, så om bara skytten presterar så gör patronen det med. Har även skjutit en del på papp med bra resultat. 

Så visst är det politik men om ett av hagelskyttets moderländer ta den riktningen så kommer tillverkningen att följa efter. Med positiva följder för oss i U-länder. 

Bly i form av hagel är marginellt i miljöpåverkan men med adekvata alternativ tror jag att det är den vägen vi måste gå.

M

• Like 1

culot
3 hours ago charlie sa:

Om jag inte missminner mig är de stora organisstionerna i UK överens om att förbjuda bly. 

De stora tillverkarna kommer redan nu med adekvata bly/plastfria alternativ. Jag har testat flera av patronerna och de är bra, för att inte säga mycket bra. Senast i tisdags såg jag änder plockas ner på +35 m och det var  inga halvdöda stackare utan lampan släcktes direkt kan man säga, så om bara skytten presterar så gör patronen det med. Har även skjutit en del på papp med bra resultat. 

Så visst är det politik men om ett av hagelskyttets moderländer ta den riktningen så kommer tillverkningen att följa efter. Med positiva följder för oss i U-länder. 

Bly i form av hagel är marginellt i miljöpåverkan men med adekvata alternativ tror jag att det är den vägen vi måste gå.

M

Att få effekt i poletterna är
” minsta” problemet, trängsta sektorn blir nog att få gamla bössor att hålla, för att få effekt krävs fart elr grova hagel, fart skapar ” bieffekter ” och det gör även långsamma grova stålhagel .

jag ser endast stål som det ekonomiskt realistiska alternativet ”tyvärr”   
/P

culot

Gräsänder är för övrigt som rådjur relativt lätta att få ihjäl, mina knipor kräver mer än ankor 

M-98

"Motståndarlaget" vill att jakt skall försvinna för all evighet, liksom civilt vapenägande och att djuren skall leva fria som i Disneys filmer...helst skall alla människor bli herbivorer. Målet helgar medlen..