Hoppa till innehåll

Jobba och samtidigt ha hund


Baloo145

Recommended Posts

Hej jag är sugen på att skaffa mig en jakthund men jag undrar lite hur ni sköter allt med hunden samtidigt som ni jobbar/studerar, har ni hundgård, hundvakt, jobbar ni bra tider eller en partner som jobbar andra tider

ni får gärna skriva hur ni har det, mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har hundgård med lucka ut genom vår ytterdörr så att de kan komma in som de vill men också föräldrarna boende i samma by så att när vi är på jobbet så får vi hundvakt 1-2ggr om dagen. Gården är på runt 100m2 men snart blir det utökning på 100 till.

Vi har också fler hundar så sällskap finns.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tre glada jyckar på två familjer och stor hundträdgård med hundhus och hundlucka. Funkar ofta bra. Delar dom i olika inhägnader om det blir många timmar eftersom hanhund ibland föser ut ena tiken i regn/snöslask.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har två hundar hemma i huset.

De dagar ingen är hemma betalar vi för en hundvakt som kommer förbi och rastar hundarna vid lunchtid. 

De flesta dagar får våra hundar mer än tre timmars promenad / träning. Det gör att de är synnerligen lätthanterliga hemma. Om motionen av någon anledning inte blir av har de en tendens att klättra på väggarna. 

Det går att kombinera arbete och hund. Men det kostar tid och/eller pengar. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har nära hem från jobbet, när det behövs stressar jag hem så att hundarna får 10 minuter kisspromme. Det är precis så att det går på 45 minuter men då hinner jag inte äta ?

Det är kanske en självklarhet men jag nämner det ändå, det är jätteviktigt att vänja hunden vid att vara ensam tidigt. Har den lärt sig att världen inte går under utan husse/matte en stund så är några timmar ensam när den blivit vuxen inget problem men det går oftast inte av sig själv. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En hund ska kunna vara själv och kunna slappna av utan att stressa runt. En rimlig tid
Samtidigt måste man sätta upp en tid hur länge man tycker hunden ska vara själv- och hålla den tid. Det ska inte "plötsligt" komma möten och andra hinder varje dag så hunden för ligga själv i extra timmar. 
Annars bygger man en hundgård eller fixar hundvakt att rasta och aktivera hunden

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pratade med ägarna till bolaget som jag jobbar för innan jag skaffade hund och får ha hundar på jobbet. Är fler som har hund på kontoret nu. Uppskattas både av anställda och kunder, blir ofta en bra start med lite hundprat istället för kallprat. Kravet är att de ska ligga lugnt för det mesta, uppföra sig mot folk osv

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...