Hoppa till innehåll

Pietro Beretta s.54


orm

Recommended Posts

God middag. Jag försöker hjälpa en vän att göra sig av med sin fars bössor. Farbrorn har fått alzheimers. Problemet är att jag inte har en aning om värdet på en sådan här. Lägger upp de två bilder som finns. 

IMG_20200708_124413.jpg

IMG_20200708_124425.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan ju dra till med något iaf.

Gissningsvis  -70 talare eller runt där av deras lite enklare modell tillsynes med pipväljare i avtrycket vilket kanske inte alltid är så lockande för en del spekulanter , av det lilla man kan se så ser den ju rätt fin ut.

3500:- eller där om kring ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Hipshot sa:

Ejektor? 
 

de äldre berettorna är enl mej avgjort mer intressanta än de nya! 

Normalt sett inte på en 54 - jag kan påminna mig att jag sett det på en 54 i Sverige, även om det rent tekniskt sett är samma bössa i hela 5x-serien och de tidiga 686-orna. Elektorn fick man på 55, 56 och 57.

speedtriggern är egentligen rätt vettig, men få vågar väl visa sig med en så utpräglad åsanisselösning i dag.

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Go kväll. 

Tackar för svar. Angående ejectorer så har jag ingen info. Min kamrat har noll och ingen erfarenhet av vapen, och själv har jag aldrig kikat på någon av dem. Bössorna står parkerade på länsmans kontor. Men det känns synd om allt ska hamna på skrothögen. Det är den här bössan och en Sauer 200 (vänster) med jaktstock. Jag vet heller inte om stocken på Berettan är i vänster utförande. Någon krona bör ju detta vara värt?. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Hipshot sa:

Ejektor? 
 

de äldre berettorna är enl mej avgjort mer intressanta än de nya! 

Ja, jag klämde på en S55 när jag letade Bock, låg som en smäck och gav "den rätta känslan" av att ha någon form av kvalitet.

Hede den inte varit så skamfilad hade det nog blivit affär.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

41 minutes ago orm sa:

Go kväll. 

Tackar för svar. Angående ejectorer så har jag ingen info. Min kamrat har noll och ingen erfarenhet av vapen, och själv har jag aldrig kikat på någon av dem. Bössorna står parkerade på länsmans kontor. Men det känns synd om allt ska hamna på skrothögen. Det är den här bössan och en Sauer 200 (vänster) med jaktstock. Jag vet heller inte om stocken på Berettan är i vänster utförande. Någon krona bör ju detta vara värt?. 

Vänster eller höger är rätt centralt för försäljningen, dock är påverkan på priset rätt marginell. Budet på 3500 är rätt vettigt om du frågar mig. Skicket borde dra upp lite, speedtriggern ner lite..... Så 3-3500 är nog rätt realistiskt.

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med lite tur så står det kanske på licensen om det är en vänster eller höger kolv. Han får väl ringa ett samtal och förhöra sig om den saken. Sauern har iaf veven på rätt sida (dvs) vänster?. Enligt kamraten så är skicket på båda bössorna väldigt bra. Det största problemet är väl att han inte kan visa upp prylarna innan köp. Enklast kanske är att fara till närmaste nasare och låta dem kränga iväg allt. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...