Hoppa till innehåll

Ändra trångborrning


228

Recommended Posts

Hej

Jag har en kollega som köpt en Nikko 5000 med fastborrning, tror det var 3/4 och Full. Han skulle vilja öppna upp den lite grann , vet ni någon smed i Stockholm med omnejd som kan göra det och vad skulle det kosta mellan tummen och pekfingret? Han vill ha den väldigt allround då han är ganska grön och det blir nog mest lerduvor i början , är 1/4 och 1/2 vettigt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago 228 sa:

är 1/4 och 1/2 vettigt?

Det han inte kan göra med den borrningen lär han inte göra bättre med någon annan borrning..... Möjligen skulle der vara 1/4, 1/4.

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-07-10 at 07:27 sidelock sa:

Vem som helst i princip, Culot här på forumet tex. Räkna med 1000-1500 för båda rören.

Det är inte riktigt sant och faktiskt en av anledningen till att jag skaffade egna grejer.  Jag vet inte ens om det finns nån

” Vapensmed”  i Stockholm längre 

Jag brotchar bara mina egna pipor och ev mina vänners och absolut inga chrome pipor då det är så jäkla tidskrävande att få bort chromet, tid som  ingen vill betala för,  men det finns smeder som fixar chrome pipor och rätt billigt åxå sen om det blir gjort som jag vill ha det vet jag inte.

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte öppna till 1/4-1/4  ifrån 3/4 - 1/1  paralelldelen blir mkt lång och att hitta en smed som återställer konan lär bli en utmaning  , jag skulle inte öppna med än LM /LM  dvs 0,38-0,40  helst ser jag 0,50/0,50  då det är mkt svårare att sätta tillbaka matrial  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-07-13 at 22:35 culot sa:

Det är inte riktigt sant och faktiskt en av anledningen till att jag skaffade egna grejer.  Jag vet inte ens om det finns nån

” Vapensmed”  i Stockholm längre 

Jag brotchar bara mina egna pipor och ev mina vänners och absolut inga chrome pipor då det är så jäkla tidskrävande att få bort chromet, tid som  ingen vill betala för,  men det finns smeder som fixar chrome pipor och rätt billigt åxå sen om det blir gjort som jag vill ha det vet jag inte.

/P

Ok, du har möjligtvis inget tips på någon smed i Stocholm med omnejd eller någon i övriga landet som du kan rekommendera ?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago 228 sa:

Ok, du har möjligtvis inget tips på någon smed i Stocholm med omnejd eller någon i övriga landet som du kan rekommendera ?

 

Näe tyvärr !   inte nu längre 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...