Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej!
      Jag ska sätta på ett rödpunktssikte på drillingen. Vill ha en micro modell. Såg att Vortex har 30 års garanti och är någon tusenlapp billigare än aimpoint.. Någon som provat Vortex? Vilken modell är nyast? Eller är det bara rappel? 🤔
      Johan Eriksson 
    • Per_B
      By Per_B
      Letat lite på internet för att se var man kan köpa ammunition online och få den skickad till sig, samt vad frakten kostar.
      Framförallt känns det ju som det kan vara lockande om man gärna vill prova en viss ammunition och inte kan få tag på den på rimligt köravstånd.
      Fraktkostnad vid köp av ammunition, samt ett litet exempel:

............................................................................................................................................  Norma Oryx 9,3x62 15g

www.asonjakt.se - 79 kr , fraktfritt vid köp för mer än 500 kr.  ............................................. 1044 + 0 = 1044 kr
      www.vildmarkshornan.com - 100 kr, fraktfritt vid köp för mer än 500 kr. ............................ 1044 + 0 = 1044 kr
      www.rmjakt.se - 195 kr , verkar dock inte skicka fler än 4 askar. .........................................  709 + 195 = 904 kr  
      www.fritidvildmark.se - 1-3 Ask 185 kr och 3-5 Ask 225 kr, fler än 5 askar på offert. ....... 1020 + 185 = 1205 kr 
      www.pnjakt.se - från 99 kr upp till 129 kr ...............................................................................1004 + 99 = 1103 kr
      www.vapex.se -  127kr  .......................................................................................................... 1058 +127 = 1185 kr

Observera att jag inte provat någon av dem själv. 
      Tipsa gärna om jag missat någon butik eller om ni vill rekommenderat / varna för någon särskild butik.

Har redigerat och lagt till pnjakt och vapex. Jag har inte lagt in kruttunnan ännu för det är inte helt tydligt / smidigt upplagt på hemsidan vad som gäller för att skicka ammunition angående licenser, frakt mm.
    • Per_B
      By Per_B
      Jag har en Tikka M77k 12/222. Nu sitter ett aimpoint 5000 på men jag skall sätta på ett kikarsikte för att kolla vilken av 222 ammunitionen som jag har går bäst i bössan. Jag har de här i kaliber 222:
      Vilken av de här tre tror ni går bäst i bössan?
      Norma Soft Point 3,2g
      Norma Soft Point 4,0g
      Sako Gamehead 3,2g
      Samtliga är vanliga blyspets ammunition. Vilken tror ni kommer ge bäst precision på 80 meter (minst diameter 3 skotts-grupp)? De brukar ju prata om stigningen / räfling i pipan när det gäller 222... vet ni vilken jag har i min Tikka M77k? Spelar det någon roll i detta fallet med de här tre patronerna? Tacksam för input! 

Skall testa Jaktmatchen också (men det är mest på kul, skall ha bössan till rådjur inte fågel)
      Norma Jaktmatch 3,6g
      Sako FMJ 3,2g
    • MartinN
      By MartinN
      Hej, är det någon som känner till någon halvautomatisk bössa som tillförlitligt klarar att ladda om med 24g laddning, samtidigt som den tar minst 12/76 ammo?
      Jag skulle vilja kunna tävla i Trap eller Skeet, där man får använda max 24g laddning, samtidigt som den ska gå att jaga det mesta med, vilket ju kräver stöd för tyngre och längre hagelpatroner.
Johaneriksson_95@hotmail.s

Ammunition 222 Rådjur

Recommended Posts

Johaneriksson_95@hotmail.s

Hej jaktkamrater!

Har köpt en 222 drilling och är på jakt efter bra fabriksladdad ammunition. Är ute efter knall och fall effekt. Inte så rädd om bogarna om man säger så 😉 Kom gärna med förslag.

Johan