Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Joacim

Browning A-bolt 338wm och Ruger M77 MKII 280rem

Recommended Posts

Joacim

Semester är aldrig bra, blir för mycket tankeverksamhet 🤔🙈

Nåväl, jag kommer garanterat ångra mig men slänger ut 2 av mina nyinköpta bössor. Den första ut är en Browning A-Bolt syntet med blånerat system, fullängdspipa och en m14x1 i ändan med en broms på. Lite sliten i stocken men i övrigt fin. Leupold STD fästen på 1" ringar. 4900kr (6000kr inkl Leupold scandinavia 3-9x50) + frakt för bara bössa och fästen      6500kr (8500kr inkl Leupold 3-9x50 scandinavian) om den hämtas på plats och då skickar jag med en drös ammunition bland annat 185grs TTSX, 230grs Oryx, 232grs Jaktmatch, 300grs Woodleigh m.m vid intresse skickar jag över exakt antal men det är 50st+ av ttsx, 35+ av jaktmatch, 19st Woodleigh och 19st Oryx.

Den andra bössan är en liten "vandringspokal" på grannforumet som i vart fall 2 av oss där inne ägt. En Ruger M77 MKII RBZ i 280Remington (Rostfritt system med laminatstock) kolven har fått lacken avlägsnad (Tror att det var Mecke som gjorde det) men vet att den är nedslipad, betsad och oljad ytterliggare en gång mellan mina äganden. Det är ett Timney fetherweight trycke på den, justerat till runt kilot. Ingår gör 2 uppsättningar 1" Mediumfästen ett par rostfria och ett par blånerade. Cirka 40 stycken fabriksladdade 140 och 150grs Remington Corelokt ingår om man hämtar på plats.

5900kr för vapen och fästen + frakt            6500kr inkl ammunition. Kan MMS:a eller maila bilder på begäran.

Byte mot A-bolt/X-bolt i klass 2 eller klenare klass 1 kaliber av intresse. 

Mvh Joacim

Joacim

Upp i topps

Joacim

Kan tänka mig en Browning BAR i byte mot någondera med (eller mot båda om det är en MK3) 

Joacim

Det var som fan, trodde faktiskt att 280:in skulle vara mer efterfrågad här inne. Nåväl jag är öppen för bud på båda bössorna eller byte mot klen klass 1 eller en klass 2, behöver inte tvunget vara stämplad Browning 🙄

killer_mouse

Hade den varit en remington 700 så 

MarkusR
7 minutes ago killer_mouse sa:

Hade den varit en remington 700 så 

Sträck upp dig! Ruger 77 mkII spöar remmy 700 alla dagar i veckan 😉

• Thanks 1

Dansken
51 minutes ago MarkusR sa:

Sträck upp dig! Ruger 77 mkII spöar remmy 700 alla dagar i veckan 😉

Ja den är tyngre, så den slår förmodligen hårdare: Ruger älskar överdimensionerat gjutet skit 😉

Remington är en tydlig produkt av amatörernas afton på ritkontoret

MarkusR
21 minutes ago Dansken sa:

Ja den är tyngre, så den slår förmodligen hårdare: Ruger älskar överdimensionerat gjutet skit 😉

Remington är en tydlig produkt av amatörernas afton på ritkontoret

Hmm, remington har precis begärts i konkurs, Ruger har slagit försäljningsrekord🙄

• Like 1

Dansken

Med ett schysst järnrör slår man världen med häpnad.

Soccer Conny

• Like 1

Dahla
På 2020-08-03 at 19:43 MarkusR sa:

Hmm, remington har precis begärts i konkurs, Ruger har slagit försäljningsrekord🙄

Det säger en del om amerikaner 😁

• Like 1

Joacim

Har hittat en ersättare till 338:an så får jag 4500kr för den med ammo och vid avhämtning (utan kikarsiktet men inkl fästen) så blir det bra! Mvh Joacim