Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
KJE81

Gravera oval på hagelgevär

Recommended Posts

KJE81

Känner någon till någon som graverar in initialer/monogram på en oval som redan är infälld i stocken?

cocktail

valfri guldsmed skulle jag köra på

danielj
4 hours ago cocktail sa:

valfri guldsmed skulle jag köra på

nja, tyvärr så skulle jag påstå att du kommer få problem. De flesta guldsmeder handgraverar inte längre. Tror inte att gravyr maskinen kan spänna upp en kolv med infälld oval.

Googla runt lite efter handgravyr så får du kolla om det finns någon som kan göra det åt dig!

//Danielj

Patrik L
2 hours ago danielj sa:

nja, tyvärr så skulle jag påstå att du kommer få problem. De flesta guldsmeder handgraverar inte längre. Tror inte att gravyr maskinen kan spänna upp en kolv med infälld oval.

Googla runt lite efter handgravyr så får du kolla om det finns någon som kan göra det åt dig!

//Danielj

Jag tror nog att du har rätt, men om man å andra sidan hittar en riktig guldsmed, så lär denne, om han inte graverar för hand själv, veta om någon som kan göra det. 

Men glöm dom vanliga kedjorna, man lär få leta efter dom där guldsmederna som verkar i gamla verkstadslokaler en bit från shoppinggatorna.

En ungefärlig plats för kolven skulle ju kunna rendera i handfasta lokala tips...

danielj
5 hours ago Patrik L sa:

Jag tror nog att du har rätt, men om man å andra sidan hittar en riktig guldsmed, så lär denne, om han inte graverar för hand själv, veta om någon som kan göra det. 

Men glöm dom vanliga kedjorna, man lär få leta efter dom där guldsmederna som verkar i gamla verkstadslokaler en bit från shoppinggatorna.

En ungefärlig plats för kolven skulle ju kunna rendera i handfasta lokala tips...

Jooo en Guldsmed skall kunna, men du kommer inte hitta många som kan och vill.
(Det är lite av en "färskvara" att kunna gravera) Man vill nog inte göra galet heller och de flesta kör ju med maskin idag! 

Så de gör det helt enkelt för sällan, så det bästa är och leta efter handgravörer. Finns väl några kvar i Sverige men det är inte många.

//Danielj

KJE81

Undrar om dom som graverar vapen fixar det? Vi har väl åtminstone någon sådan i Sverige?

Dahla

Stanley Stoltz pysslar ju lite med sånt.

Dansken

Han har en viss fallenhet dessutom 😉

KJE81

Tack för tipsen! :)

simnil

Bör kanske kunna finnas inom knivslöjdsbranschen också. Finns duktiga gravörer där.