Hoppa till innehåll

Hva - byta kolv


Lusen

Recommended Posts

Hej! 

Först vill jag bara tala om att jag helt okunnig på Hva studsare, men nu är det så att jag blivit sugen på en 8*57js. Men jag gillar inte den krokiga kolven som är vanligast, utan undrar därför om man kan ta och flytta över till en hva 1640 med monte carlo kolv? Har hittat ett ställe där dom har en 1640 8x57JS med den krokiga kolven, samtidigt finns där en 1640 mc kolv liggandes. Har inte sett någon 8*57js 1640 med mc kolv. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
På 2020-11-07 at 22:30 Lusen sa:

Hej! 

Först vill jag bara tala om att jag helt okunnig på Hva studsare, men nu är det så att jag blivit sugen på en 8*57js. Men jag gillar inte den krokiga kolven som är vanligast, utan undrar därför om man kan ta och flytta över till en hva 1640 med monte carlo kolv? Har hittat ett ställe där dom har en 1640 8x57JS med den krokiga kolven, samtidigt finns där en 1640 mc kolv liggandes. Har inte sett någon 8*57js 1640 med mc kolv. 

Hej jag stoppar dom i Boyd kolvar blir en fantastisk bössa 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

52 minutes ago Dansken sa:

Men ta nu för fan och ge er med dom förbannade Dremlar: kan ni inte använda riktiga verktyg så låt bli att förstöra kolvar.

Den enda som anväder roterande verktyg på raka ytor är tandläkaren- och det beror på att det är det enda verktyg han kommer in i truten med.

Stämjärn, skölpar, skrapor, filar och märkfärg passar man in mekanismer i kolvar med: INTE EN DREMEL OCH EN HELVETES MASSA BÄDDMASSA.

Han med den största burken plastik padding är förmodligen inte den skickligaste bilplåtslagare. 

 

23 minutes ago Dahla sa:

Vad arg han är... ?

 

 

?

Mmmh han verkar riktigt irriterad, men han är ju en Bornholmare och då blir det så ibland.

Det går som regel relativt fort över, du vet han har en pysventil som släpper ut ångan som kokat över...

Det kan dock ligga lite i vad han säger, men bara lite!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-11-07 at 22:30 Lusen sa:

Hej! 

Först vill jag bara tala om att jag helt okunnig på Hva studsare, men nu är det så att jag blivit sugen på en 8*57js. Men jag gillar inte den krokiga kolven som är vanligast, utan undrar därför om man kan ta och flytta över till en hva 1640 med monte carlo kolv? Har hittat ett ställe där dom har en 1640 8x57JS med den krokiga kolven, samtidigt finns där en 1640 mc kolv liggandes. Har inte sett någon 8*57js 1640 med mc kolv. 

Har en hva M98 i 9,3x62 i en hoguekolv. Vilt nöjd. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Dansken sa:

Men ta nu för fan och ge er med dom förbannade Dremlar: kan ni inte använda riktiga verktyg så låt bli att förstöra kolvar.

Den enda som anväder roterande verktyg på raka ytor är tandläkaren- och det beror på att det är det enda verktyg han kommer in i truten med.

Stämjärn, skölpar, skrapor, filar och märkfärg passar man in mekanismer i kolvar med: INTE EN DREMEL OCH EN HELVETES MASSA BÄDDMASSA.

Han med den största burken plastik padding är förmodligen inte den skickligaste bilplåtslagare. 

Ja nu är det ju så att dessa kolvar är uttagna minimum för att det finns så många varianter samt är riktigt hårda men visst blir det fil och sandpapper med och jag har inte behövt mer bädmassa än vilken kolv som helst ca 20 gram har det blivit.

Är inne på  bygge nr 5 nu 

Och förlåt men jag är en glad amatör men det har blivit riktigt bra hitils

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Finn Inge Vidare sa:

 

Mmmh han verkar riktigt irriterad, men han är ju en Bornholmare och då blir det så ibland.

Det går som regel relativt fort över, du vet han har en pysventil som släpper ut ångan som kokat över...

Det kan dock ligga lite i vad han säger, men bara lite!

?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Dansken sa:

För många unga/ nya eller wannabee snipers är internet det ställe man skaffar all information. Om man då gång på gång på gång läser på forum om vapen och skytte: "det är bara att gröpa ur med Dremeln" och "Det går fort"

Då tror dom det ska vara så. Med resultat att det är så många "projekt" till salu.

Varför inte skriva hur man gör på riktigt? Om någon sen "genar lite" lite får det vara så, men det ska vara undantaget och inte normen. Samma person är inte sen att skriva på nätet hur kränkt han är när han råkar köpa ett projekt någon annan har gjort som är mindre bra.

För vem vill köpa ett hus som Martin Timell har byggt?

PS: det gläder mig att dina kolvar har blivet bra.

? sunt 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...