Hoppa till innehåll

Grova rör


Pyrschjägaren

Recommended Posts

1 hour ago pmt sa:

Lite lägre fart, större kuldiameter -> bättre skottverkan, mer förutsägbar skottverkan, mindre köttförstöring....

/T

Det lärde man sig efter nåt år med mjuka kulor i hög fart. När man fick kassera främre halvan av rådjur och hela bogar på grisar. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago pmt sa:

Jo, det är ett fruktansvärt tradigt ämne... Men inte desto mindre ser man två rätt olika, men lika korkade: 

  • "i det här jaktlaget använder vi INTE kula X"
  • "det är ok du skjuter som en sopa men du ska använda kaliber 308 för det gör alla andra för andra kalibrar är rent värdelöst skit"

Eftersom man förenklar frågan till komplett oigenkännlighet i sin strävan att människor med begränsad intellektuell smidighet ska kunna förstå.

Jag har drabbats av båda aspekterna. Båda lika korkade.....

/T

? veckans inlägg!!

Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Mad Mike sa:

? veckans inlägg!!

Mike

Men du får hålla med om att dessa förnumstriga glasögonsmurfar med sina odiskutabla förenklade sanningar är in i helvete fruktansvärt irriterande.....

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 minutes ago pmt sa:

Men du får hålla med om att dessa förnumstriga glasögonsmurfar med sina odiskutabla förenklade sanningar är in i helvete fruktansvärt irriterande.....

/T

Nått så fruktansvärt!

Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago pmt sa:

Jo, det är ett fruktansvärt tradigt ämne...

Ändock var det du som drog upp det?

Hade jag vetat att det skulle bli en sån het potatis och dra såna växlar bland de allvetande hade jag inte skrivit nåt. Får be om ursäkt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago Mad Mike sa:

Köttförstöring.....jag är urless på diskussionsämnet då det kan uppkomma dels primärt och dels sekundärt, jag har sett alla varianter med alla tänkbara kalibrar, kulor och hastigheter.

För mig är det en ickefråga då man måste sticka hål på säcken för att den ska sjunka ihop

Om det verkligen är en fråga med reell innebörd skulle vi bara skjuta huvudskott och totalförbjuda drevjakter med träffar i skinkorna, ryggbiffarna osv.

Mike

Ehhhh, vad menar du? Skjuter inte alla huvudskott?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago josc72 sa:

Ehhhh, vad menar du? Skjuter inte alla huvudskott?

Är man allergisk mot köttförstöring så borde företeelsen definitivt upp på agendan;)

Mike

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Mad Mike sa:

Är man allergisk mot köttförstöring så borde företeelsen definitivt upp på agendan;)

Mike

I somras då jag sköt några grisar på <15m avstånd och valde en "alternativ" skottplacering så va det inte utan att man drog på smilbanden då man gick rakt in med kniven mot där atlaskotan brukar sitta och allt faller platt ner på golvet med ren och fin slaktkropp kvar ?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...