Hoppa till innehåll

Boyds kolvar


Dansken

Recommended Posts

Min kolv har legat i malmö sen den 22:a... med tanke på hur dom pratar där är väl kolven krokig vid det här laget... jag får inte ens en avi att betala... och ingenting händer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Dahla sa:

Min kolv har legat i malmö sen den 22:a... med tanke på hur dom pratar där är väl kolven krokig vid det här laget... jag får inte ens en avi att betala... och ingenting händer.

Välkommen till föreningen F.F.L ;)

Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inget äro likt väntans tider...

Och om vi inte skrivit och beklagat oss här hade vi glömt det hela samma dag som paketet hämtas hos ombudet...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Dahla sa:

Inget äro likt väntans tider...

Och om vi inte skrivit och beklagat oss här hade vi glömt det hela samma dag som paketet hämtas hos ombudet...

Jag noterar att du inte fått näsan precis över isvaken tiondelar innan syret tar slut i lungorna bara för att få en 46:a i nyllet som pressar ner dig under ytan igen tillräckligt många gånger, ge det några år till så kommer du förstå:thumbsup:

Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Postnord/tull vill att jag kompletterar med mitt personnummer och bild på den färdiga produkten...

Det hade dom ju kunnat få ifall värdet på träbiten hade överstigit ett värde om 10 000 sek eller om det hade varit en restriktionsvara... och jag har svårt att ta en bild på den färdiga produkten ur huvet...

Jag bad dom sluta obstruera och sända mig länken där jag ska betala istället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

33 minutes ago Dahla sa:

Postnord/tull vill att jag kompletterar med mitt personnummer och bild på den färdiga produkten...

Det hade dom ju kunnat få ifall värdet på träbiten hade överstigit ett värde om 10 000 sek eller om det hade varit en restriktionsvara... och jag har svårt att ta en bild på den färdiga produkten ur huvet...

Jag bad dom sluta obstruera och sända mig länken där jag ska betala istället.

Alltså bristen på kompetens är skrämmande förutom läskunnigheten samt kännedom om var Sveriges gränser går då.

Det är åtskilliga som tagit hem träkolvar från Boyds nu och hanteringen av dessa hos tullen går från spektrat ingen tull/moms vi släpper det rakt igenom till vad du beskriver och Ken1 fick be om intyg från polisen att det inte var licenspliktigt del för det insisterade tullen på....

Verkar helt bero på vem som hanterar ärendet och vad man råkar ut för.

Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just ja... frågade lite försynt om det var något av följande som gjorde att dom har obstruerat och hållit min vara i förvar under fem dygn:

Är det på grund av mitt kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller kanske min ålder som gör att ni väljer att behandla mig så här?

😈

 

Usch... jag är på riktigt retstickehumör idag... 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jävlar i min lilla låda... idioten på postnord/tull har skickat mitt ärende till tullverket "Röd kanal" som hanterar krigsmateriel och liknande. Tullverket röd kanal hanterar inte produkter av trä... tulltjänstemannen hänvisar puckot på postnord till ISP (Inspektionen för strategiska produkter) och ber honom läsa på innan han belastar tullverket Röd kanal med mer arbete... Det lät på tullens personal som att dom ofta har liknande problem med just postnord för dom rekommenderade annan transportör om det är möjligt för att undvika liknande problem. Jag ska kolla med Boyds om dom kan skicka med TNT eller UPS istället för USPS efter rekommendation från tullverket... det är ingen bra reklam för postmord...

 

Det där puckot hos postnord har även avkrävt mig mitt personnr via e-post... personnummer är en "känslig personuppgift" och enligt tullverket har postnord ingen rätt att över huvud taget avkräva mig mitt personnummer för att släppa igenom paketet (paketets värde måste i så fall vara mer än 10 000 sek eller innehålla en restriktionsvara) och tullverket pratade om kränkande särbehandling... Jag börjar få god lust att kontakta en juristbyrå ☺️

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja fy fan för den inkompetens på PN/T väntar på en plastbricka ifrån Svemko Norge som fastnat hos PN/T trots att jag svarat två ggr. på samma brev med en förklaring längre än en roman. Så nu har den troligtvis returnerats till Norge. Det blev nog mindre gråa hår om man åkte dit och hämtade direkt men då blev man väl stoppad i tullen och anklagad för vapen smuggling😂

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

51 minutes ago Dahla sa:

Ja jävlar i min lilla låda... idioten på postnord/tull har skickat mitt ärende till tullverket "Röd kanal" som hanterar krigsmateriel och liknande. Tullverket röd kanal hanterar inte produkter av trä... tulltjänstemannen hänvisar puckot på postnord till ISP (Inspektionen för strategiska produkter) och ber honom läsa på innan han belastar tullverket Röd kanal med mer arbete... Det lät på tullens personal som att dom ofta har liknande problem med just postnord för dom rekommenderade annan transportör om det är möjligt för att undvika liknande problem. Jag ska kolla med Boyds om dom kan skicka med TNT eller UPS istället för USPS efter rekommendation från tullverket... det är ingen bra reklam för postmord...

 

Det där puckot hos postnord har även avkrävt mig mitt personnr via e-post... personnummer är en "känslig personuppgift" och enligt tullverket har postnord ingen rätt att över huvud taget avkräva mig mitt personnummer för att släppa igenom paketet (paketets värde måste i så fall vara mer än 10 000 sek eller innehålla en restriktionsvara) och tullverket pratade om kränkande särbehandling... Jag börjar få god lust att kontakta en juristbyrå ☺️

 

 

 

Om postnord väntar svar från ISP så kan det ta ett tag, jag har ringt och jagat dom i ett ärende i tre veckor snart. Varje gång jag ringer (dagligen) säger den vänliga damen som svarar att hon ska skicka mitt ärende till rätt avdelning och be dom ringa upp. Dagen efter ringar jag igen och så börjar det om...

Fast det kanske du inte ville veta?

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har förklarat för postnord att dom får kontakta tullverket ifall dom vill komma i kontakt med mig efter inrådan från tullverket.

Boyds skriver dessvärre in en liten kodsträng (sifferkombination) som talar om att det är vapendelar i paketet... det blir dessvärre fel när den inkompetenta personalen hos postnord inte fattar vad en träkolv är... sista gången jag pratade med postnord fick jag äran att prata med någon som knappt kunde göra sig förstådd på svenska... och det var inte skånska jag menar då. Han var totalt oförstående och brydde sig inte alls om vad som stod i handlingarna som kom från Boyds eller det jag bifogat... han tittade enbart på kodsträngen och sa att det är vapendelar som tullen måste hantera... och tullverket vill inte ta i ärendet...

 

Jag ska hänvisa till det tull-id jag har i det här ärendet nästa gång jag beställer från boyds...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Dahla sa:

Jag har förklarat för postnord att dom får kontakta tullverket ifall dom vill komma i kontakt med mig efter inrådan från tullverket.

Boyds skriver dessvärre in en liten kodsträng (sifferkombination) som talar om att det är vapendelar i paketet... det blir dessvärre fel när den inkompetenta personalen hos postnord inte fattar vad en träkolv är... sista gången jag pratade med postnord fick jag äran att prata med någon som knappt kunde göra sig förstådd på svenska... och det var inte skånska jag menar då. Han var totalt oförstående och brydde sig inte alls om vad som stod i handlingarna som kom från Boyds eller det jag bifogat... han tittade enbart på kodsträngen och sa att det är vapendelar som tullen måste hantera... och tullverket vill inte ta i ärendet...

 

Jag ska hänvisa till det tull-id jag har i det här ärendet nästa gång jag beställer från boyds...

Fick också i ansiktet att det va vapen delar. Kontaktade tullen och förklarade att det va en TRÄBIT!!!!! Hon såg detta och kunde inte fatta varför paketet rödflaggats,hon började svamla om hotad träslag!!!!! Kontaktade Mikael G på polisen som trodde det va ett skämt!!! Vidarebefordrade tullens mail till honom vilket resulterade i ett mail från honom till tullen. Det va bland den värsta sågningen av myndighet utan direkta utpekandet jag någonsin läst. Svaret från tullen kom inom 20min. 

Oj det måste ha blivit ett misstag!!!!! Vi behöver bara dina uppgifter för att kunna debitera till och moms...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolven jag beställde är hemma nu. Klarade mig från allt konstigt,men fick vänta 3 månader. 

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick ett stort saftigt köttigt FUCK YOUUUUUUU långfinger av postnord igår då det låg en påminnelseavi i lådan att hämta mitt paket fast appen säger att det är i Finland....då jag ändå var förbi utlämningsställe idag så tog jag med avin...borde jag inte ha gjort🤬

Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den här historien är inget bra för mitt blodtryck....är en tidsfråga innan jag återfinns så här!

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Anmäl postnord till post och telestyrelsen.

 

Jaktsäsongen börjar inte än på ett tag ändå så du har ingen brådska... ta några djupa andetag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

37 minutes ago Dahla sa:

... ta några djupa andetag.

Vad hjälper det när postnord bestämmt sig för att ta livet av mig...om det inte räckte med en påminnelse avi så skickar dom ut så många FUCK YOUUUUUU avier dom behöver....överlever jag detta kommer jag aldrig beställa så mycket som en tandpetare utanför landets gränser....eller inom heller för den delen!

Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Postnord är ett sjunkande skepp...

Jag ska kolla med Boyds om dom kan skicka med nån annan än USPS för dom är snäppet sämre än postnord... skickas det med UPS eller TNT så hanteras sen tull och frakt här i svedala av annat företag än postmord.

När det ska förtullas får man en fråga från postmord om man vill att dom sköter förtullningen... nån som VET vad som händer ifall man tackar nej? Jag är sugen på att beställa en till kolv bara för att få chansen att tacka nej...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm... man kanske skulle börja importera boydskolvar på beställning enbart för att få chansen att reta gallfeber på postmord.se/tull i Malmö 👹

Tullverket i Sverige är verkligen riktigt bra i mina ögon till skillnad från postnord...

 

Nån som behöver nånting från boyds? 😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago Dahla sa:

Postnord är ett sjunkande skepp...

Jag ska kolla med Boyds om dom kan skicka med nån annan än USPS för dom är snäppet sämre än postnord... skickas det med UPS eller TNT så hanteras sen tull och frakt här i svedala av annat företag än postmord.

När det ska förtullas får man en fråga från postmord om man vill att dom sköter förtullningen... nån som VET vad som händer ifall man tackar nej? Jag är sugen på att beställa en till kolv bara för att få chansen att tacka nej...

Jag skulle gladeligen betala 100 dollar extra om det innebär att postnords extremt inkompetenta fingrar aldrig kommer i närheten av mitt paket!!

Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Annars kan man, (för att helt slippa Pestnord) beställa kolven hos Stjernelund:

Då får man som man kolven som man vill ha- utan krångel, och för dom ynka hundralappar han tar i arvode får man plötsligt ett hederligt momskvitto där man kan lyfta momsen.

Svinpälsarna på posten slår bara allt ihop i en röra: "summa postens avgifter" (jag fattar inte det kan vara lagligt) och då har man inte momsen specificerat.

Och kolven hamnar inte i Finland 😉

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...