Christian N 7,364 Posted January 21 Share Posted January 21 Säljer du dem som blad? Pris? /C Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted January 21 Author Share Posted January 21 1 hour ago Christian N sa: Säljer du dem som blad? Pris? /C Ja, från ca 400kr st för Aeb-l, från ca 7-800kr st för damassteel. Ungefär. Quote Link to post Share on other sites
Christian N 7,364 Posted January 21 Share Posted January 21 Bokar du upp ett köksblad i Damasteel till mig? /C Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted January 21 Author Share Posted January 21 34 minutes ago Christian N sa: Bokar du upp ett köksblad i Damasteel till mig? /C Nja, högst troligt är dom redan sålda då jag ritade upp dom åt en kund😑 Men det blir väl fler tillfällen framöver🙂 1 Quote Link to post Share on other sites
Christian N 7,364 Posted January 21 Share Posted January 21 Nåja det var ett bra försök, kul att de är sålda.. /C Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted January 25 Author Share Posted January 25 Det är lite smått tråkigt när man har blad borta på härdning. Kunde inte hålla fingrarna i styr, kapade ut 30talet blad i kolstål och ritade upp en modell på buköppnarblad så jag skar ut 5st. Grovslipade ett av dom 🤔 2 Quote Link to post Share on other sites
Popular Post Skuffen 95 Posted February 4 Author Popular Post Share Posted February 4 I måndags fick jag hem det som var iväg på härdning. Slipade klart lite kolstål jag hade kvar. Så idag högg jag in på dom rostfria Aeb-l bladen, tar dom först innan damassteel. Blev riktigt bra skärpa i dom jag gjorde idag. Tror jag glömt lite faktiskt vilken otrolig skärpa det blir. Det mest spännande blir ju helt klart när mat etsar damassteel sen och polerar av dom👌 Lägger upp 2 bröder från dagen. 3 Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted February 5 Author Share Posted February 5 Blev ett gäng klara idag. Nära på allt gick åt direkt, något enstaka kvar. 1 Quote Link to post Share on other sites
karelsk blandning 303 Posted February 6 Share Posted February 6 Snyggt arbetet, är det någon funktion med eggen uppe? Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted February 6 Author Share Posted February 6 1 hour ago karelsk blandning sa: Snyggt arbetet, är det någon funktion med eggen uppe? Falsk egg. Det är väl som vanligt tycke och smak. Dock tycker jag det är mycket snyggare än utan. Det är nog det bladet jag säljer mest av faktiskt. Quote Link to post Share on other sites
JOBEno1 666 Posted February 7 Share Posted February 7 Förbannat snygga!!! knappt man e värdig att titta på dem bara! 😀 Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted February 7 Author Share Posted February 7 1 hour ago JOBEno1 sa: Förbannat snygga!!! knappt man e värdig att titta på dem bara! 😀 Tack för det 👍 Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted February 8 Author Share Posted February 8 Förberett lite till morgondagens slipning sen onsdag etsning så får vi se lite mönster 😁 Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted February 8 Author Share Posted February 8 Var så klåfingrig så jag slipade fram 3 st. Syns dåligt men blir bättre sen när man etsat👌 Quote Link to post Share on other sites
Sako_Finnbear 574 Posted February 8 Share Posted February 8 Riktigt snyggt gjort! Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted February 8 Author Share Posted February 8 10 minutes ago Sako_Finnbear sa: Riktigt snyggt gjort! Tackar 🙂 Quote Link to post Share on other sites
Popular Post Skuffen 95 Posted February 9 Author Popular Post Share Posted February 9 Klåfingrig som man är så kunde jag inte låta bli saltsyran och bladen. Resultatet syns... 3 2 Quote Link to post Share on other sites
karelsk blandning 303 Posted February 9 Share Posted February 9 Riktigt snygga blev dom. Quote Link to post Share on other sites
Galne 2,017 Posted February 9 Share Posted February 9 Hur håller dem skärpan när det är olika stålkvalité i eggen?? Det borde bli svårt och få en bra jämn egg... 🤔 Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted February 9 Author Share Posted February 9 35 minutes ago karelsk blandning sa: Riktigt snygga blev dom. Tackar 🙂 Quote Link to post Share on other sites
Skuffen 95 Posted February 9 Author Share Posted February 9 34 minutes ago Galne sa: Hur håller dem skärpan när det är olika stålkvalité i eggen?? Dennorde bli svårt och få en bra jämn egg... 🤔 Inga problem, rostfritt pulverstål från just damassteel. Världsledande inom damask knivstål vill jag påstå. Quote Link to post Share on other sites
Popular Post Skuffen 95 Posted February 10 Author Popular Post Share Posted February 10 Ja Happ då var det mest kuliga slut. Etsat, egg lagd och polerat. Märkning och skriva mått bara, nu blev det kväll 🙂 Bara börja om på ny kula 🤗 4 Quote Link to post Share on other sites
Popular Post Skuffen 95 Posted February 13 Author Popular Post Share Posted February 13 Smög iväg lite och etsade den här😬 Damasteel odins eye. 3 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts