Hoppa till innehåll

Agria


hobbe

Recommended Posts

12 minutes ago HuggyBear sa:

Vore intressant att veta hur många som bytte bolag å lämna Agria under räv-sm sveket...

Jag gjorde det, dock gick det inte att nyteckna försäkring på en 7år gammal hund så han är kvar i agria. Det har kostat dem en del nyligen. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago MarkusR sa:

Jag gjorde det, dock gick det inte att nyteckna försäkring på en 7år gammal hund så han är kvar i agria. Det har kostat dem en del nyligen. 

Nu har jag ett gäng med hundar och både Akki som är 7 och Zinc som är 8 tar folksam och Svedea

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago hobbe sa:

Nu har jag ett gäng med hundar och både Akki som är 7 och Zinc som är 8 tar folksam och Svedea

Det gick inte folksam med på när jag försökte. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago HuggyBear sa:

Vore intressant att veta hur många som bytte bolag å lämna Agria under räv-sm sveket...

Jag flyttade mitt pensionsspar från Länsförsäkringar eftersom de äger Agria.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago hobbe sa:

Nu har jag ett gäng med hundar och både Akki som är 7 och Zinc som är 8 tar folksam och Svedea

Folksam har fördelaktiga kennelförsäkringar för många hundar, vad jag hört. Kanske läge att du börjar kalla dig kennel, en del av dina ligger ju runt?

Frågade runt en del bland kompisar om erfarenhet av försäkringsbolag för ett tag sedan när jag skulle teckna på för valpen. Folksam är populära när det kommer till reko reglering så det fick bli Folksam. Själv har ja bara reglerat ett ärende, gick bra.

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Kan Agria listat ut att den befintliga skadar företaget? Så man tar samma försäkring och ger den ett nytt namn? Slopar begreppet "mervärde"?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago MagnusN sa:

Agrias bästa affärsutvecklare har lagt pannan i djupa veck. Resultatet är en ny försäkring för utan självrisk om hunden har skyddsväst. Revolutionerande! 

https://www.jaktjournalen.se/agria-nischar-sig-mot-jakthundar/

 

Har inte de flesta Djurförsäkringsbolag  köpts upp av riskkapitalister såsom Veterinär kedjorna ??   

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Agria ingår i länsförsäkringsgruppen. De har ingenting med något riskkapitalbolag att göra.

Däremot är många veterinärkliniker uppköpta av riskkapitalbolag. Det har utan tvivel drivit upp priserna på veterinärvård. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 hours ago Arctic sa:

Agria ingår i länsförsäkringsgruppen. De har ingenting med något riskkapitalbolag att göra.

Däremot är många veterinärkliniker uppköpta av riskkapitalbolag. Det har utan tvivel drivit upp priserna på veterinärvård. 

När min jaktlab Ginza vart påkörd av en gul buss i skåne vart det dyrt trots försäkring, speciellt om man väljer att avsluta hundens karriär och liv.... Då nästan hör man ett " katjing ! " och så blir det  avgifts rally så det sjunger om det... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...