Hoppa till innehåll

Blyfria kulor ( övning )


marcus.söderlund

Recommended Posts

Då det verkar ligga i tiden med detta. Vilka blyfria varianter har vi att välja på? 

 

Jaktkulor finns det mängder av att välja på. Men blyfria övningskulor? Säg kal .224, .264 och .30 bara för att nämna några.

 

Finns det några vettigt prissatta kulor för övning? Säg 2-4kr/st?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FOX bullets har även blyfria FMJ- har laddat upp ett gäng som kommer köras på bana i vår/sommar, ska slå likt med deras Classic hunter enligt tillverkare/distributör.  

https://www.foxbullets.eu/fox-target/bullet-30-150gr/

Då har du till 6.5:an och 30:an iallafall - 5.6:an kan jag tyvärr inte hjälpa dig med för tillfället, men håll ögonen öppna hos FOX, de spottar ut kulor till nya kalibrar och vikter lite då och då och de kommer inte vara sena på bollen om blyförbuden ökar runt om i EU. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Joacim sa:

FOX bullets har även blyfria FMJ- har laddat upp ett gäng som kommer köras på bana i vår/sommar, ska slå likt med deras Classic hunter enligt tillverkare/distributör.  

 

I nuläget har vi väl ingen officiell representant för FOX i sverige sedan vildsvinsbutiken slutade ta in dem. Eller har jag missat något?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

44 minutes ago Älgflugornas Herre sa:

 

I nuläget har vi väl ingen officiell representant för FOX i sverige sedan vildsvinsbutiken slutade ta in dem. Eller har jag missat något?

Nej, lite så är det väll. Jag försöker att hjälpa den nordiska distributören att hitta någon här i väst/syd Sverige som vill sälja. Eventuellt funderar jag själv på att börja sälja Foxkulor i lite mindre skala.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

51 minutes ago Joacim sa:

Nej, lite så är det väll. Jag försöker att hjälpa den nordiska distributören att hitta någon här i väst/syd Sverige som vill sälja. Eventuellt funderar jag själv på att börja sälja Foxkulor i lite mindre skala.

jag har också tipsat en distributör jag har kontakt med. Jag tror att det krävs lite is i magen för efterfrågan på dessa kulor kommer att sticka iväg som en raket inom ett par år och då är det ju bra att vara generalagent....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...