Jump to content

Recommended Posts

Matte03

Hej! Jag ska snart fylla 18 och om allt går som planerat har jag körkort senast 31 mars och  jägarexamen  sista april-början på maj.

Kommer ha en toyota avensis -99 som första bil och tänkte bygga den till jaktbil inte så avancerat men lite förvaring. sedan om några år tänkte jag satsa på antingen toyota hillux eller ford ranger raptor med hundbur då jag funderar på att skaffa hund. Men nu till min fråga. Någon som byggt jaktbil på 2wd kombi Och skulle vilja dela med sig av tips och bilder?? Tack på förhand Mvh Mattias

lindgren

Jag har sabbat så många kombis...

Vad har du i åtanke?

Självklart ska du ha heckpack.

Skönt med dieselvärmare, med fjärrkontroll..

Laddningstation

Rövvärmare. Även skotork

marcus.söderlund

Hade en lastbilsreggad kombi. Byggt helt plant golv bak och hundgrindar bakåt. Förvaring för diverse under golvet såsom 2st 250 pack hagel kal 12. Hagelbössa med mera. Sen krokar på galret framåt så man kan hänga upp massa koppel o dylikt. Sen om du kan. Svetsa bukplåt till bilen av typ durk eller liknande. De lär du behöva då avensisen är låg!

Matte03
På 2021-02-16 at 13:57 lindgren sa:

Jag har sabbat så många kombis...

Vad har du i åtanke?

Självklart ska du ha heckpack.

Skönt med dieselvärmare, med fjärrkontroll..

Laddningstation

Rövvärmare. Även skotork

Ska bara ha lite lättare förvaring och utsrusta den med laddstation är tanken men vill gärna ha tips på vad mer man kan göra😁

Matte03
15 hours ago marcus.söderlund sa:

Hade en lastbilsreggad kombi. Byggt helt plant golv bak och hundgrindar bakåt. Förvaring för diverse under golvet såsom 2st 250 pack hagel kal 12. Hagelbössa med mera. Sen krokar på galret framåt så man kan hänga upp massa koppel o dylikt. Sen om du kan. Svetsa bukplåt till bilen av typ durk eller liknande. De lär du behöva då avensisen är låg!

Jo den är ju det. Men tänkte försöka höja den en bit och sätta på lite grövre däck😁