Hoppa till innehåll

Vilket djur?


Killforthegrill

Recommended Posts

Hej.

Idag när min mor kom till sitt landställe möttes hon av denna syn, hon hörde av sig till mig och fråga om vad det kunde vara för djur som gjort något sådant...

Har forskat lite men inte hittat något vettigt  men har två scenarion, tänker skadeskjuten och sedan vildsvin som stökat runt alternativt kanske lo? Kryllar inte utav varg däromkring annars så hade jag nog tänkt på det först å främst. Men nu har jag spekulerat klart och vänder mig till alla experter här!

Bilden är tagen ute på en ö utanför Norrtälje med broförbindelse (Sorry glömmer jämt vad den heter) det är ett virrvarr av spår runt omkring. Bakbenet som ser ut att saknas ligger delvis avslitet under djuret.

Tacksam för svar

C0A54E5B-4020-4D49-90DC-6DE31BA58D9B.jpeg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svartfågel och örn brukar vara rätt snabba med att hitta döda djur. Räven är också duktig på att hitta dem. Räv brukar gärna bära med sig bitar av bytet till grytet.

 

Dödsorsak kan vara klurigt, trafikolycka om det finns ngn form av trafik på ön. Rådjuret kan ha äte för mycket torrt hö och fått vätskebrist. Ålder? Kontrollerat tänderna? Sjukdom ov diverse slag. Köld mindre troligt men kan vara en bov i dramat i kombination av sjukdom. Som nämnts redan, lo men även varg.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Liten uppdatering, viltvårdare kom till platsen och snoka runt och tyckte trodde det kunde röra sig om varg eller lo... skulle inte vilja vara den vargen!

Kan tänka mig att alla dem som slåss för vargens rätt osv ändrar sig om det börjar ströva runt en varg på deras bakgårdar! 
Vi får se om det kan fastslås vad det är för något (tycker det är märkligt att en viltvårdare inte kan se det med en gång med all snö som lämnar finfina avtryck etc), skriver en rad om de kommer fram till det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...